شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام  عبدالحسین مصلح

حوزه/ امام جمعه خورموج گفت: یکی از کارهایی که می تواند تامین امنیت را در شهرستان حاصل کند، ایجاد زیرساخت ها و احیا حوزه های علمیه است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»از بوشهر، حجت الاسلام عبدالحسین مصلح امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی حوزه علمیه پیامبر اعظم(ص) خورموج با اشاره به راه اندازی مدارس علمیه در شهرستان دشتی، گفت: از زمانی که وارد حوزه علمیه شدیم، این مسئولیت خطیر را احساس کردیم تا راهی را که ائمه اطهار (ع)ترسیم و به عنوان تکلیفی مهم قلمداد کردند را ادامه دهیم.

امام جمعه خورموج افزود: بر همه جوانان فرض و لازم است که این مسیر را طی کنند و بر ما به عنوان یک روحانی فرض و واجب است که مقدمات آن را برای جوانان فراهم کنیم و میراث گرانبهایی که خون دل ها و زحمت و شکنجه های بسیاری که ائمه اطهار برای آن متحمل شده اند را ادامه و حفظ کنیم.

وی با اشاره به سابقه علمی دیرینه شهرستان دشتی در داشتن علما، اظهار داشت: حتی روستاهای شهرستان دشتی مهد وجود علما و بزرگان بودند؛ بسیاری از بزرگان و علمای دشتی از روستاها شروع کردند و تا نجف ادامه دادند و امروز آثار و برکات آن را مشاهده می کنیم.

حجت الاسلام مصلح یکی از علل نبود جنایت و وجود امنیت در شهرستان دشتی را حضور روحانیت در این شهرستان عنوان کرد و ابراز داشت: یکی از کارهایی که می توانست تامین امنیت را در این شهرستان حاصل کند، ایجاد زیرساخت ها و احیا حوزه های علمیه و فراهم کردن زمینه برای سربازان امام زمان(عج) در شهرستان دشتی است.

امام جمعه خورموج افزود: در سال های گذشته عالم و روحانی به اندازه انگشت شمار در این شهرستان وجود داشت، اما الحمدلله به برکت راه اندازی حوزه های علمیه امروز شاهد روحانیان و طلاب به عنوان ستارگان پرفروغ هستیم و این به برکت راه اندازی حوزه های علمیه است.

وی انقلاب اسلامی ایران را ثمره حرکت یک روحانی عنوان کرد و گفت: در زمان کنونی نیز مقام معظم رهبری به عنوان فردی حکیم و مدبر، صاحب نظر و راهنماست و این از افتخارات انقلاب و حوزه های علمیه است.

حجت الاسلام مصلح گفت: رویکرد ما در حوزه تربیت سربازان برای امام زمان(عج) و مقام معظم رهبری و همراهی نائب به حق امام عصر است.

امام جمعه خورموج برگزاری جلسات بصیرت افزایی و سیاسی را با حضور کارشناسان و صاحب نظران در این عرصه را از مهمترین برنامه های حوزه علمیه در این شهرستان برای سال جاری عنوان کرد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha