شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام  علی اصغر آیتی مدیر جدید مرکز تخصصی نماز

حوزه/ مدیر مرکز تخصصی نماز با بیان اینکه تاکنون حدود ۱۸۰ نفر از مرکز تخصصی نماز فارغ التحصیل شده اند، گفت: امسال حدود۳۰۰ نفر ثبت نام کردند که برای سال تحصیلی جدید، ۵۰ نفر پذیرش شدند.

حجت الاسلام اصغر آیتی در حاشیه مراسم آغاز سال تحصیلی جدید مرکز تخصصی نماز در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، اظهار داشت: مرکز تخصصی نماز دوره تحصیلی جدید خود را همزمان با سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) آغاز کرد و هدف از برگزاری این دوره، «تربیت مدرس معارف نماز» و «تربیت مولف و محقق در حوزه نماز» است.

وی با اشاره به فعالیت هفت ساله مرکز تخصصی نماز، گفت: هرساله حدود 40 نفر از طلبه هایی که مشغول درس خارج هستند در این مرکز تخصصی پذیرش می شوند.

مدیر مرکز تخصصی نماز با تاکید بر اینکه امسال رویکرد تخصصی به دوره های تحصیلی اضافه شده است، ابراز داشت: در ترم نخست دروس عمومی و ترم دوم دروس تخصصی در دو حوزه «خانواده و شیوه های دعوت» و «کودک و نوجوان» آموزش داده می شود.

*فارغ التحصیلی 180 نفر از مرکز تخصصی نماز

حجت الاسلام  آیتی با بیان اینکه تاکنون حدود 180 نفر از مرکز تخصصی نماز فارغ التحصیل شده اند، اظهار داشت: امسال حدود300 نفر ثبتنام کردند که برای سال تحصیلی جدید، 50 نفر پذیرش شدند.

وی به تلاش مرکز تخصصی نماز برای تقویت توانایی های مهارتی فارغ التحصیلان در حوزه نماز اشاره داشت و گفت: از 180 فارغ التحصیل این مرکز، بیش از صد نفر در امر تدریس،  تبلیغ، تحقیق و تولید پژوهش فعالیت دارند.

*تولید 240 محصول در حوزه نماز   

رئیس مرکز تخصصی نماز با بیان اینکه تاکنون از سوی این مرکز، حدود 240 محصول  درباره نماز تولید شده است، ابراز داشت: «40 اثر در حوزه تخصصی تالیف و پژوهش» و «حدود 200 اثر نرم افزار، بازی، بنر، پوستر، کتاب داستان و طنز» تولید شده است.

حجت الاسلام  آیتی افزود: امسال اگر بتوانیم در هرکدام از دو حوزه «خانواده و شیوه های دعوت» و «کودک و نوجوان» 20 متخصص تربیت کنیم، عملکرد خوبی خواهیم داشت.

*تدوین کتاب «نقش نماز و کاهش آسیب های اجتماعی»

وی با اشاره به اینکه سال گذشته بعد از ارسال پیام مقام معظم رهبری به اجلاس نماز کارگروه پژوهشی ایجاد کردیم، ابراز داشت: خروجی این کارگروه، تدوین کتاب «نقش نماز و کاهش آسیب های اجتماعی» است که به زودی آماده چاپ و رونمایی می شود.

رئیس مرکز تخصصی نماز در پایان خاطرنشان کرد: همچنین دوبازی برای برنامه «اندروید» جهت آموزش نماز کودکان و نوجوانان از سوی این مرکز در سال جاری تولید خواهد شد.

انتهای پیام/313/33      

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha