پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله علما  - کرمانشاه

حوزه / آیت الله علما در آئین بزرگداشت علمای شهرستان هرسین گفت: علمای اسلام به ما درس شجاعت، شهامت، ساده زیستی و ایستادگی آموختند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از کرمانشاه آیت الله مصطفی علما درآئین بزرگداشت سه عالم جلیل القدر شهرستان هرسین، آیات جتی، کاظمی و نجفی که در مسجد آیت الله حجتی (ره)شهرستان هرسین برگزار شد عنوان داشت: جامعه روحانیت همواره در تمامی عرصه ها از انقلاب و اسلام با جان و دل پاسداری کرده است.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه با تقدیر از متولیان برگزاری آئین تجلیل از علمای جلیل القدر شهرستان هرسین، اظهار داشت: علمای بزرگ اسلام و انقلاب به ما درس شجاعت، شهامت، ساده زیستی و ایستادگی آموختند و با قلم خود علم و معرفت را در جامعه رواج دادند لذا زنده نگه داشتن یاد و خاطره آنها در جامعه از ضروریات است.

امام جمعه کرمانشاه به خصوصیات اخلاقی و علمی آیات حجتی، کاظمی و نجفی اشاره کرد و بیان داشت: اجتهاد این سه عالم جلیل القدر در نهایت قناعت، ساده زیستی، سختی ها و مشکلات بوده، اما با این وجود دست از تبلیغ و پاسداری از اندیشه های دین برنداشتند.

آیت الله علما خاطر نشان کرد: کلمات، منش و سبک زندگی حضرات آیات حجتی، کاظمی و نجفی برای همه ما درسی بزرگ است، لذا باید جامعه و فرزندانمان برای هدایت و سعادت خود با این سرمایه های علمی و دینی جوامع اسلامی آشنایی پیدا کرده و با مکتب و سیره علمی و اخلاقی آن ها انس پیدا کنند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه با اشاره به اینکه عالمان پشتوانه علمی یک ملت هستند، عنوان داشت: بالاترین لطف و عنایت خداوند متعال به بندگانش ارشاد و هدایت است که توسط ائمه معصومین علیهم السلام و علمای بزرگ است تحقق یافته است.

امام جمعه کرمانشاه در پایان تصریح کرد: این سه عالم جلیل القدر تقوی، آگاهی و علم را برای مردم شهرستان هرسین به یادگار گذاشتند؛ لذا باید از این برکات نهایت استفاده را برای اصلاح جامعه ببریم.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha