جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی ابطحی

حجت الاسلام ابطحی گفت: امروز دشمنان اسلام با تغییر چهره، رنگ اسلام به خود گرفته و با این دسیسه به جنگ دین و قرآن آمده اند، براین اساس داشتن توانایی علمی و تسلط دینی و بصیرت سیاسی از شروط اصلی دشمن شناسی و مبارزه با این دشمنان است.

حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی ابطحی، مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اصفهان در آستانه  بازگشایی مدارس علمیه خواهران در شهریور ماه، به نقش و اهمیت جایگاه حوزه علمیه در تقویت باورهای دینی و نشر فرهنگ و اخلاق اسلامی در جامعه اسلامی پرداخت و گفت: ان شاءالله امسال سال عظمت و شکوه حوزه های علمیه باشد و همچنان در اعتلای فرهنگ دینی کشور تاثیر گذار تر و پویا تر از قبل باشند.

 وی افزود: امروز از هر طرف تهاجم دشمن با انواع و اقسام روش ها و ابزار علیه نظام جمهوری اسلامی ایران شدت یافته است و آنها همواره سعی نمودند تا از راه های گوناگون کیان و عظمت اسلام را متزلزل سازند، از این رو اگر ما غفلت کنیم ضربه به اسلام و مسلمین وارد می شود.

حجت الاسلام والمسلمین ابطحی با اشاره به اهمیت دشمن شناسی در شرایط کنونی، اظهار داشت: امروز دشمنان اسلام با تغییر چهره، رنگ اسلام به خود گرفته اند و با این دسیسه به جنگ اسلام آمده اند و باید دانست اینها مسلمان نیستند، اما به عنوان دولت اسلامی، خود را حامی و دلسوز مسلمانان معرفی می کنند، در حالی که این گونه نیست.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان با ضروری دانستن مقابله همه جانبه با دشمنان اسلام، داشتن توانایی علمی و بصیرت دینی را شرط اصلی دشمن شناسی عنوان کرد و افزود: بحث دشمن شناسی از مباحث مهمی است که رهبر معظم انقلاب اسلامی به کرات بر آن به خصوص به روحانیون و حوزه های علمیه تاکید کرده اند.

 حجت الاسلام والمسلمین ابطحی در ادامه، تعطیلات زیاد حوزه را یکی از مشکلات عنوان کرد و گفت: متاسفانه تعطیلات حوزه زیاد است و باید ساماندهی و تعدیل شود. حوزه در ایام تابستان، ماه مبارک رمضان،، ایام تبلیغی دهه محرم، ماه صفر و فاطمیه(س) با تعطیلی روبروست که این آسیب زیادی به تحصیل علم در مدارس علمیه وارد می کند، که یکی از آنها فراموشی دروس است و بزرگان حوزه باید یک فکری برای به حداقل رساندن تعطیلات بکنند.

این استاد حوزه، توجه به مباحث علمی دروس حوزوی در مدارس را با اهمیت خواند و گفت: دروسی که خوانده می شود باید مباحثه شود و در واقع برکت دروس حوزه به مباحثه اش است که عامل پویایی شادابی و توفیق علمی طلاب است، و لذا این که حضرت امام (ره) می فرمودند: دانشگاه باید مثل حوزه باشد، یکی از نکات مثبتش همین مباحثه اش است که می تواند انسان را به جاهای خوبی رهنمون کند.

 وی در پایان خاطر نشان کرد: طلاب همواره خدا را در نظر داشته باشند و بدانند که با رعایت تقوی و تزکیه نفس است که علم به سر منزل مقصود می رسد چرا که علم بدون تقوی و تزکیه نفس به بیراهه می رود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha