چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
آیت الله طه محمدی - امام جمعه همدان

حوزه/ نماینده ولی فقیه در همدان با تاکید بر این که تربیت دینی دانش آموزان آینده جامعه را می سازد، گفت: ما پیروان مکتبی هستیم که علم و دانش در آن حرف اول را می زند و به تعلیم همراه با تعلم بسیار تاکید و توجه شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، آیت الله غیاث الدین طه محمدی، صبح امروز در دیدار مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان، با اشاره به اهمیت آموزش توأم با تربیت و پرورش، ابراز داشت: آموزش و پرورش باید آسیب شناسی کند و افراد شاغل در بخش آموزش را به طور دقیق ارزیابی کند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان افزود: امروز منظور از مشارکت مردم، صرفا کمک مالی در زمینه آموزش و پرورش است، در حالی که یکی از ابعاد مشارکت مردم حضور افراد در مدیریت جامعه است.

وی با اشاره به جایگاه آموزش در پرورش جامعه، خاطر نشان کرد: رهبر، مرجع تقلید، وزیر و دیگر مسئولین در سیستم آموزش و پرورش تربیت می شوند و این دلیل اهمیت کار این سازمان است، لذا باید به تربیت دینی دانش آموزان توجه جدی شود.

آیت الله طه محمدی با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) تاکید کرد: امام صادق(ع) می فرماید هرکس در یک درجه از علم متوقف شد و گفت که این درجه مرا کفایت می کند، نشان از جهل اوست.

وی با بیان این که تعلیم و تعلم حد یقف ندارند، خاطر نشان کرد: ما پیروان مکتبی هستیم که علم و دانش در آن حرف اول را می زند و به تعلیم همراه با تعلم بسیار تاکید و توجه شده است.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری گفت: متاسفانه کارهای فکری و فرهنگی در جامعه جایگاهی ندارد و امروز کار روحانیت که تعلیم و تعلم است از او گرفته شده است.

وی در پایان ابراز داشت: ضرورت کار آموزش و پرورش به حدی است که به جرات می توان گفت که هیچ فعالیتی بدون ارتقای علمی امکان پذیر نیست.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha