پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به معایب دنیای صنعت زده گفت: کمبود دنیای صنعتی امروز ضعف در ایمان و دین است.

به گزارش خبرنگار خبرگزای «حوزه» از بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی، امروز در دیدار با رئیس و اعضاء هیئت علمی دانشگاه صنعتی بیرجند با اشاره به نقش علم و صنعت در جهان امروز، اظهارداشت: علم سرمنشا صنعت است و در دنیای امروز صنعت، بار سنگینی را از دوش جامعه برداشته است.

وی با اشاره به توان علم داخل در عرصه های مختلف، افزود: اگرچه صنعت، کارها را آسان نموده، ولی بار سنگینی هم بر دوش انسان ها گذاشته  و آن این است که سبب بیکاری افراد می گردد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه علم و دانش مادامی که در جایگاه خویش پیاده نشود، موثر نخواهد بود، اظهار کرد: اهل صنعت باید دنبال راه های برون رفت مشکلات جامعه باشند، چرا که  محور سود و زیان این صنعت، خود انسان ها هستند.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی، ناامنی در جهان را محصول ضعف ایمانی در صنعت دانست و افزود: مسئولان باید در زمینه های گره کشایی از مشکلات مردم برای رضایی خداوند تأمل کرده و از کنار آن بی تفاوت عبور نکنند.

این استاد حوزه، افتادن صنعت در دست نا اهلان را باعث فقر عنوان کرد و افزود: در کره زمین، میلیاردها نفر در فقر زندگی کرده و فاقد آب و نان هستند و اینها، نقش گسترش نادرست تکنولوژی صنعت می باشد که در دست نا اهلان افتاده است.

وی ادامه داد: مسئولان دانشگاهی باید به صنعت، به عنوان صنعت اسلامی شناسنامه ویژه ای دهند تا در امر خدمت رسانی درست به جامعه موفق شوند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در پایان گفت: باید توجه کرد که کمبود دنیای امروز دین است نه علم و صنعت! این اساتید هستند که به عنوان فرماندهان جنگ نرم باید به افسران این میدان که دانشجوها هستند، آموزش های صحیحی بدهند تا از حریم فرهنگ و دین دفاع کرده باشند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha