جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام روح الله باقری

حوزه / امام جمعه هرسین با تاکید بر اهمیت اخلاق در جامعه گفت: امروز طلاب باید نسبت به تقویت تقوا جدیت لازم را داشته باشند چرا که راز ماندگاری علمای بزرگ تقوا و خودسازی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»در کرمانشاه حجت الاسلام روح الله باقری در آئین افتتاحیه سال تحصیلی 96-95 مدرسه علمیه امام خمینی (ره) شهرستان هرسین، عنوان داشت: لباس روحانیت و قدم نهادن در عرصه تبیین دین از ارزش و اعتبار بالایی برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه طلبه و مبلغ دین باید خود را با خداوند متعال پیوند زند، بیان داشت: مناجات های شبانه، نماز شب، ذکر ادعیه، قرائت مداوم قرآن و انجام اعمال مستحبی موجب صفای روح و تقویت معنویت خواهد شد.

حجت الاسلام باقری خاطر نشان کرد: طلاب و روحانیون باید نسبت به پیشرفت در زمینه علمی و تهذیبی اهتمام ویژه داشته باشند و نسبت به سنوات گذشته در این مذکور خود را علم و معنویت خود را اعتلا بخشند.

وی با اشاره به اینکه مهم ترین مسأله طلبگی حفظ و تقویت تقوا است، ابراز داشت: کوچک ترین کلمه ای که تمام خیر و برکت دنیا و آخرت در آن خلاصه شده، واژه "تقوا" است. تقوا موجب عزت پیمغبران الهی شد و امروز نیز راز ماندگاری علمای بزرگ تقوا و خودسازی است.

امام جمعه هرسین در پایان اظهار داشت: طلاب باید نسبت به رسالت و مسئولیت خطیری که بر عهده دارند تأمل و تفکر داشته باشند و با تقویت ملزومات طلبگی در جهت خودسازی خود و دیگران و همچنین تقویت پایه های اسلام گام بردارند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha