جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
امام حسین علیه السلام

حوزه / برخی تئوریسین های مسیحی غربی معتقدند که اگر ما یکی از این الگوهای شیعیان مثل امام حسین(ع) را داشتیم، با آن تمام دنیا را مسیحی می کردیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بوشهر، حجت الاسلام حامد بردستانی، معاون تبلیغ حوزه علمیه بوشهر به آثار تربیتی استفاده از لوازم التحریر ایرانی اسلامی اشاره کرد و گفت: یکی از مبانی تربیتی، الگوپذیری است که در اسلام و قرآن به آن اشاره های مبسوطی شده است و به دلیل تاثیرگذاری، به ویژه زمان کودکی و قبل از آن در دوران بارداری، سفارشهایی شده است.

وی ادامه داد: کودک در ماه های اول تولد، با این که درکی ندارد، اما با خنده و گریه پدر و مادر می خندد و می گرید و بعد سعی می کند از الگوها استفاده و تقلید کند که همه این ها نشان از الگوپذیری کودک دارد.

معاون تبلیغ حوزه علمیه بوشهر ادامه داد: دشمن آمده یک بحث روانی در تربیت فرزند یعنی الگوپذیری (که مخصوص کودکان هم نیست)، را هدف گرفته و بر طبق آن الگودهی می کند.

مقبولیت و محبوبیت، 2 عامل موثر و ضروری برای الگو واقع شدن

حجت الاسلام بردستانی با بیان اینکه مقبولیت، اولین اصل برای الگو واقع شدن است، بیان کرد: یکی از شاخصه های مقبولیت، قدرت است و ما اول باید یک شاخصه های قوی را به کودک نشان دهیم تا آن را قبول کند. دشمن این را فهمیده و موجوداتی مثل بن تن، سوپرمن و بت من و ... را به عنوان منبع قدرت به بچه ها معرفی کرده، چون کودک به دنبال این قدرت ها است و با کمال تاسف، قدرت این موجودات را با اتصال به آسمان و کهکشان، حتی از قدرت خدایی که ما می شناسیم نیز بالاتر و قوی تر می دانند.

وی در ادامه تاکید کرد: دومین عامل، محبوبیت و دوست داشته شدن است؛ یعنی این که جلوی چشم و در دسترس باشند و به همین خاطر مقام معظم رهبری نسبت به آن اینقدر دغدغه دارند و بر تولید و استفاده اسباب بازیهای ایرانی اسلامی تاکید می کنند.

معاون تبلیغ حوزه علمیه بوشهر تصریح کرد: وقتی می خواهند به جامعه ای الگو بدهند، قبلش از آن تصویرسازی می کنند. اما ما دارا و سارا را ساختیم و سریع عروسک های آن را وارد جامعه کردیم، درصورتی که از قبل آن را برای کودکان ملموس نکرده بودیم.

حجت الاسلام بردستانی گفت: کودک قبل از این که عروسک یک شخصیت را در دست بگیرد، نیاز دارد که یک شکل افسانه ای و قدرتمند از آن را در ذهن خود پذیرفته باشد اما ما این کار را نکرده ایم و متاسفانه داریم لنگ می زنیم و این در حالی است که در غرب، سرمایه ای بالغ بر 280 میلیون دلار برای پانداری کونگ فو کار هزینه می کند تا به وسیله آن مقدسات ما را زیرسوال ببرد و البته این هزینه ها را هم نهایتا از خود ما تامین می کند.

عیب بزرگ کارهای ما، عدم در دسترس بودن الگوها است

وی ابراز کرد: دولت آمریکا بخشی  از هزینه های خود را از فروش همین مباحثی مثل عروسک و فرهنگ های کارتونی به دست می آورد که این، جای تامل دارد. اما ما دیر به فکر افتادیم و حالا فریاد یااسفاه سر می دهیم؛ البته در سالهای اخیر کارهایی شده، اما عیب بزرگ کارهای ما عدم در دسترس بودنشان است.

معاون تبلیغ حوزه علمیه بوشهر اظهار داشت: هر کدام از ما باید داد بزنیم که مردیم بیایید به جای بن تن، شهدا را بگیرید و خانواده ها را توجیه کنیم.

حجت الاسلام بردستانی اضافه کرد: مشکلی که وجود دارد این است که خانواده ها پس از توجیه شدن، می آیند در بازار، اما می بینند این محصولات ارزشی نیست یا خیلی کم است. البته فروشنده ها هم مقصر نیستند چون تقاضایی نبوده، عرضه کم شده و با کم شدن عرضه، همان تقاضای اندک هم با محدودیت مواجه شده و کمتر شده است.

تعداد نمایشگاه های عرضه کننده محصولات ایرانی اسلامی، بسیار اندک است

وی تاکید کرد: ما الان نمایشگاه هایی که محصولات ایرانی اسلامی را عرضه می کنند، واقعا کم است و این عدم در دسترس بودن، یک عیب بزرگ است.

معاون تبلیغ حوزه علمیه بوشهر خاطرنشان کرد: ما به نوبه خودمان می توانیم فرهنگ سازی کنیم و بدی ها و عیب های تصاویر غربی را اعلام کنیم. البته باید به بعد شخصی هم توجه کرده و این فرهنگ سازی را از خانه خودمان شروع کنیم.

شخصیت سازی، کارتون سازی و انیمیشن سازی در کشور ما باید تقویت شود

حجت الاسلام بردستانی با بیان اینکه در بحث شخصیت سازی، کارتون سازی و انیمیشن سازی، هم لنگ می زنیم، ابراز کرد: چرا ما باید در بحث تامین هزینه اینها دچار مشکل باشیم، اما آن طرف دشمن برای یک شخصیت ضددینی و ساختگی، میلیاردها تومان پول خرج می کند. به هر حال این هم دلیل بر این نمی شود که ما دست روی دست بگذاریم، بلکه باید در حد توان خود کار کنیم و الگوهایمان را به کودکان، نوجوانان و جوانان بشناسانیم.

وی در ادامه گفت: برخی تئوریسین های غربی معتقدند که اگر ما یکی از این الگوهای شما مثل امام حسین(ع) را داشتیم، با آن تمام دنیا را مسیحی می کردیم.

معاون تبلیغ حوزه علمیه بوشهر بیان کرد: ما چند وقت پیش در یک جایی ابراهیم هادی را به دانش آموزان و جوانان معرفی کردیم، الان همه زندگیشان شده ابراهیم هادی و هر جا که نگاه می کنیم، نام ابراهیم هادی را بر فعالیت ها و مجموعه هایشان گذاشته اند و این نشان می دهد که اگر ما الگوها را معرفی کنیم، جامعه استقبال می کند.

براساس اعلام روابط عمومی حوزه بوشهر، وی در پایان صحبت های خود ابراز داشت: ان شاالله به جایی برسیم که بتوانیم الگوهایی خوب و قوی را روایت کنیم، بچه هایمان اگر این ها را بشناسند، از آن طرف تصویر سازی های خوب و ملموسی ساخته شود و از آن طرف هم این ها در دسترس قرار بگیرند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha