شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
کد خبر: 393050
۱۵ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۷
اصول مداحی

حوزه/ کارگاه تخصصی آموزشی مداحان ویژه تمامی سطوح به همت مدرسه علمیه امام خمینی (ره) هرسین برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمانشاه، کارگاه آموزش مداحی ویژه تمامی سطوح به همت مدرسه علمیه امام خمینی (ره) و اداره تبلیغات اسلامی شهرستان هرسین برگزار شد.

حجت الاسلام سید جواد موسوی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان هرسین، در این کارگاه، گفت: مداحان در راستای اشاعه فرهنگ دینی تأثیرات بسزایی دارند و با توجه به اینکه تعداد بسیاری از جوانان و نوجوانان به سمت هیئات مذهبی گرایش پیدا کرده اند مداحان باید به صورت تخصصی آموزش های لازم را فراگرفته و موجب جذب حداکثری جوانان در این محیط معنوی و فرهنگی شوند.

مدیر اداره تبلیغات اسلامی شهرستان هرسین اظهار داشت: با توجه به رسالت خطیری که مداحان بر عهده دارند باید با نغمه و اشعار خود حب اهل بیت علیهم السلام را در قلوب جوانان و نوجوانان بپرورانند.

وی به لزوم دستیابی مداحان به علم روز اشاره کرد و ابراز داشت:برگزاری کلاس های تخصصی با حضور اساتید مجرب و اهل فن، مطالعه کتب دینی و جزوات مرتبط با حوزه کاری مادحین می تواند این جبهه فرهنگی را در برابر هجمه های دشمنان تقویت کند.

حجت الاسلام موسوی ادامه داد: یکی از مشکلات جامعه مداحان کمبود تغذیه فکری است که تمهیدات لازم در جهت تزریق مطالب و تغذیه فکری به آن ها اندیشیده شده است.

وی در پایان بااشاره به اهمیت حضور طلاب و روحانیون در دوره های تخصصی آموزش مداحی اظهار داشت: با توجه به پتانسیل بالای طلاب در امر تبلیغ و نشر اندیشه های دین و تعامل سازنده با جامعه مداحان می توان شاهد گرایش بیشتر مردم به دین اسلام و ارتقای سطح فرهنگی و دینی جامعه باشیم.

 

 

 

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha