پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام والمسلمین هادی عباسی خراسانی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین عباسی خراسانی گفت: آیت الله دین پرور به جهت ارتباط و اتصال معنوی با کتاب ارزشمند نهج البلاغه درطی سالیان متمادی، با آن مأنوس هستند.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری «حوزه» در تهران، حجت الاسلام والمسلمین هادی عباسی خراسانی از اساتید حوزه علمیه قم، عصر روزگذشته در آئین نکوداشت آیت الله سیدجمال الدین دین پرور، موسس بنیاد بین المللی نهج البلاغه با عنوان "طلوع ماندگار" که در فرهنگ سرای فردوس تهران برگزار شد، با اشاره به آیه «وَ واعَدْنا مُوسي‏ ثَلاثينَ لَيْلَةً وَ أَتْمَمْناها بِعَشْرٍ فَتَمَّ ميقاتُ رَبِّهِ أَرْبَعينَ لَيْلَةً (اعراف/ 142)»، اظهارداشت: ایام تکریم این شخصیت وارسته در ایام اربعین موسی کلیم که از اول ذی القعده تا دهم ذی الحجه است، واقع شده، ولذا ایام با ارزشی است، چرا که اگر بخواهیم به کمال برسیم باید اهل اربعین باشیم.

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: کسانی که با حقیقت اربعین و حقیقت وجودی خاتم النبیین محمد مصطفی (صل الله علیه و آله و سلم) آشنا هستند، متعبدند و زندگی خود را با سیره علمی و عملی آن حضرت و ائمه طاهرین (علیهم السلام) هماهنگ می کنند تا به سعادت واقعی برسند.

وی با بیان این که این تکریم ها نشآت گرفته از انس با آثار گرانقدر مولای متقیان است، تصریح کرد: امیرالمومنین علی (علیه السلام) امیرالصادقین است، و لذا آیت الله دین پرور به سبب اتصال شان به آثار امام علی (علیه السلام) و با آثار گران بهایشان مأنوس گردیده اند.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی در پایان خطاب به حاضرین در مراسم گفت: زندگی خود را با کلمات، جملات و حکمت های نهج البلاغه و آثار و سیره علمی معصومین (سلام الله علیهم اجمعین) تطبیق دهید تا به حقیقت زندگی دست یافته و سعادت مند شوید.

313/34

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha