جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مسجد جامعی

حوزه/ مسجد جامعی گفت: آیت الله دین پرور از شاگردان آیت الله العظمی بروجردی(ره)، امام خمینی(ره)، علامه طباطبایی و بسیاری از بزرگان حوزه بوده و سرمایه بزرگی در عرصه علمی کشور محسوب می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، احمد مسجد جامعی، عضو شورای اسلامی شهرتهران در مراسم نکوداشت آیت الله سید جمال الدین دین پرور، موسس بنیاد بین المللی نهج البلاغه با عنوان "طلوع ماندگار" که در  فرهنگ سرای فردوس تهران برگزار شد، اظهار داشت: آیت الله دین پرور سه ویژگی مهم را در کنار سایر فضایل خود دارا هستند. ایشان ازشاگردان مراجع بزرگی مثل آیت الله العظمی بروجردی(ره)، امام خمینی(ره) و بسیاری بزرگان حوزه بوده و بیش از 200 مقاله علمی نگاشته اند، ولذا به لحاظ انسانی سرمایه بزرگی درعرصه علمی کشورمان محسوب می شود.

وی با بیان این که شاخصه دوم آیت الله دین پرور، ایجاد ساختار برای تحقیق و پژوهش است، افزود:  شاخصه سوم این عالم خدوم، بُعد فعالیت هایی است که به واسطه آن ساختار رسانه ای در کشور برای نشر علم و معرفت ایجاد شده است، و لذا این شاخصه ها باهم درکنار سایر ویژگی های شخصیتی این فاضل بزرگوار باعث شده سایه محبت امیرالمومنین (علیه السلام) در قالب بنیاد بین المللی نهج البلاغه بر سر ما گسترانده شود.

تجلیل فرزند پروفسور حسابی از خاندان دین پرور

 مهندس ایرج حسابی، فرزند پروفسور محمود حسابی نیز در این مراسم با بیان خاطراتی از مرحوم والد آیت الله دین پرور، اظهار داشت: زمانی که پدرم پس ازتحصیلاتش به ایران آمد و اهمیت سواد و علم در ایران آن زمان خیلی شناخته شده نبود، ابوی گرانقدر آیت الله دین پرور و  والده مکرمه شان که دانش آموخته و مسلط به زبان فرانسه بود و دارالمعلمات آن دوره را راه اندازی کرده بود، باعث رونق بازار علمی پدرم و موفقیت های او درعرصه های علمی شد.

وی خاطرنشان کرد: خانواده آیت الله دین پرور اهل علم و معرفت و کاملا با دنیای روز منطبق بوده و همواره حامی خوبی برای فعالیت های علمی پدرم بودند. خاطرم هست زمان کشف حجاب، بیمارستان احداث شده توسط پدرم تنها جایی بود که در آن کشف حجاب نشد و خانواده آیت الله دین پرور به آنجا تردد داشتند.

فرزند پروفسور حسابی در پایان با تجلیل از شخصیت علمی و معرفتی آیت الله دین پرور از خدمات ارزنده ایشان در ترویج فرهنگ و مکتب اهل بیت (علیهم السلام) قدردانی  کرد.

313/34

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha