شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
امر به معروف

حوزه/ استاد حوزه علمیه همدان با بیان این که آمران به معروف و ناهیان از منکر در امور دیگران تجسس نکنند، گفت: تجسس در امور دیگران بدون اذن شرعی امری غیر قابل قبول است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»در همدان، حجت الاسلام والمسلمین محمد محمدی قائینی استاد درس خارج حوزه علمیه همدان، صبح امروز در جمع طلاب با اشاره به اهمیت توجه و تقید به مسائل شرعی از سوی مردم و مسوولان، اظهار داشت:  تجسس در امور دیگران بدون اذن شرعی امری غیر قابل قبول است.

استاد حوزه علمیه همدان یادآور شد: اگر کسی نماز صبح بیدار شود هیچ وظیفه و حجت شرعی برای بیدار کردن کسی ندارد حتی اگر نماز فرد با خواب ماندن قضا شود.

وی با اشاره به حکایتی از سیره علمای سلف خاطرنشان کرد: سیره علمای سلف هم بر همین روال بوده است که در امور دینی افراد بدون اذن ورود نمی کردند تا جایی که حتی از نماز شب خود برای بیدار نشدن افراد صرف نظر می کردند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی قائینی به روایتی اشاره کرد و افزود: امام علی(ع) در انجام امور نهایت دقت را به کار می بست تا در امور تجسس نکند و گاهی مواقع در بر خورد با منکرات تجاهل می کرد.

وی تصریح کرد: آمران معروف و ناهیان از منکری که به حاکمیت منتسب یا مستقل عمل می کنند بایید در رفتار خود تلاش کنند که از برخورد تجسسی در رفتار افراد پرهیز کنند.

استاد حوزه علمیه همدان خاطر نشان کرد: امروز یکی از نیازهای جامعه حرکت در مسیر امر به معروف و نهی از منکر است و باید اصول این فرضه مورد توجه قرار گیرد.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha