جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام ایوبی - امام جمعه کنگاور

حوزه / امام جمعه شهرستان کنگاور با بیان این که حوزه بر پایه علم و تهذیب بنا شده، گفت: علم و تقوا دو مقوله ضروری است که اگر در کنار یکدیگر قرار گیرند آثار و برکات فراوانی برای اسلام به همراه دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از کرمانشاه، حجت الاسلام محمد ایوبی در جمع طلاب و اساتید مدرسه علمیه ولیعصر (عج) شهرستان کنگاور با اشاره به جایگاه علم در حوزه های علمیه، اظهار داشت: تولید فکر از وظایف مهم حوزه های علمیه است که باید به گونه ای عمل کنند که طلاب بتوانند در مدت تحصیل در این اماکن مقدس ذخایر قابل توجه ای از علم را به دست آورند.

امام جمعه شهرستان کنگاور با بیان این که حوزه علمیه محل پرورش و تربیت علمایی است که سبب تولید فکر در جامعه و تبیین احکام دین می شوند، افزود: اولین وظیفه طلبه درس خواندن و عالم شدن است و باید با تقویت خود در زمینه های فکری، علمی و معنوی آمادگی لازم را برای رویارویی با هجمه های دشمنان را داشته باشد.

وی ادامه داد: تهذیب و خودسازی به تنهایی دردی از اسلام دوا نخواهد کرد، لذا طلاب باید خوب درس بخوانند و از جهت فکری و علمی خود را ارتقا بخشند؛ علم و تقوا دومقوله ضروری است که اگر در کنار یکدیگر قرار گیرند، آثار و برکات فراوانی برای اسلام به همراه دارند.

حجت الاسلام ایوبی تصریح کرد: طلاب علم به آیات قرآن داشته باشند و با حفظ بخشی یا کل قرآن علاوه بر مأنوس ساختن خود با این کتاب آسمانی به نشر و اشاعه مفاهیم و آیات آن در جامعه بپردازند.

امام جمعه شهرستان کنگاور افزود: یکی از باران های رحمت الهی وجود علمای بزرگی همچون مطهری ها، بهشتی ها و بهجت ها است که علم و معرفت آن ها همچون مشعلی فروزان روشنایی بخش مسیر تاریک و پرپیچ و خم انسان ها است.

وی در پایان با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب، گفت: طلاب با رعایت پارسایی و قناعت همراه با عزت نفس و همچنین نظم در زندگی و تحصیل زی طلبگی خود را حفظ کنند.

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha