جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 393159
۱۶ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۲
افق حوزه

حوزه/ چهارصدو هفتاد و هفتمین شماره هفته نامه "افق حوزه" به همراه ضمیمه «افق خانواده» منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» هفته نامه "افق حوزه" در مباحثی چون: «در آیینه اخبار»، «بین الملل»، «درس اخلاق»، «فرزانگان»، «آثار ماندگار»، «رواق شهیدان»، «کرسی اجتهاد»، «فقه و زندگی»، «پرس ‌وجو» و «افق خانواده» به ارائۀ مطالب می پردازد.

برخی از عناوین در شماره جدید این نشریه عبارتند از: «ارتباط حوزه های علمیه با مراکز علمی دنیا»، «روزآمدی با حفظ اصالت ها لازمۀ تحول مطلوب در حوزه»، «صدا و سیما به تمام معنا اسلامی باشد»، «منشور حوزه ارکان تحول، پیشرفت و ماندگاری»، «جهان اسلام فکری اساسی برای مدیریت حرمین شریفین و مسئلۀ حج کند»، «حوزه، خاستگاه و حافظ انقلاب اسلامی است»، «چرا پیامبر اکرم (ص) در مکه جانشینی حضرت علی (ع) را اعلام نکردند؟».

* درس اخلاق آیت الله شیخ محمد تقی آملی (ره)

آیت الله شیخ محمد تقی آملی (ره) در درس اخلاق با عنوان "مقام شوق" اظهار می دارد: یکی از ثمرات محبت، اشتیاق به خداوند است. علت آن که ما ترس و خوفی از خدا نداریم، آن است که اطلاعی از مقامات ربوبی نداریم و به تعبیری، آن حالت شوقی که در حضرات معصومین (ع) بوده در ما نیست؛ زیرا شوق عبارت است از این که فرض کنیم انسان، محبوبی دارد و پیوسته در این فکر باشد که چه موقع می تواند خود را به محبوب خویش برساند. مثل آن که بین انسان و محبوبش حجاب و پرده حایل است که چون پرده عقب رود او را می بیند. فرد مشتاق، جدیت می نماید تا بلکه بتواند حجاب را از پیش بردارد و دوباره او را ملاقات نماید. این حالت را حالت شوق نامند.

نقل شده است، خداوند عزوجل به حضرت داود علیه السلام وحی فرستاد؛ ای داود! تا چه زمانی از بهشت یاد می کنی در حالی که شوق به من را طلب نمی کن؟ پرسید: مشتاقان به سوی تو چه کسانی اند؟ جواب آمد: آن ها کسانی هستند که ایشان را از هر کدورت و ناپاکی پاکیزه گردانیدم؛ آن ها را بیدار کردم و روزنه ای از قلبشان به جانب خود گشودم تا به من نظر نمایند. سپس برگزیدگان از ملائکه ام را می خوانم و به آن ها می گویم: شما را دعوت نمودم تا قلوب مشتاقین به خودم را به شما عرضه بدارم و به واسطۀ اهل شوق به شما فخرفروشی نمایم.

برخی از عناوین " افق خانواده" عبارتند از: «چرا سحرخیز باشیم»، «از زبان مشاور: طاهر و طاهره»، «طب ناب: فلفل سیاه؛ دانه های سیاه سلامتی»، «چرا نوجوانان به سیگار کشیدن روی می آورند؟» و «ویژگی های مشترک کودکان شاد».

علاقه مندان جهت تهیه نشریه به نشانی: قم، بلوار جمهوری، کوچه 2، پلاک 15 مراجعه کرده و یا با شماره تلفن: 02532900538 تماس بگیرند.

پایگاه اطلاع رسانی هفته نامه به نشانی: www.ofoghhawzah.ir در دسترس کاربران قرار دارد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha