پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام احسان فرد آقایی

حوزه/ دوره طرح اندیشه اسلامی، پیرامون سخنان مقام معظم رهبری، ویژه ائمه جماعات مساجد، مبلغین و ملبغات خوزستانی برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام احسان فرد آقایی، مسئول امور مبلغان و روحانیون تبلیغات اسلامی خوزستان، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، با اشاره به برگزاری دوره اندیشه اسلامی در خوزستان، اظهار داشت: با توجه به فرا رسیدن ایام دهه امامت و ولایت و ضرورت بیان مباحث تئوریک و آموزش‌های لازم تخصصی به ائمه جماعات مساجد، مبلغین و ملبغات خوزستانی و با توجه به اینکه ولایت مطلقه فقیه، امتداد حرکت انبیاء و مسأله ولایت در آموزه‌های دینی ما، به طور خاص مطرح و شناخته شده است، دوره‌ای آموزشی را برای ائمه جماعات، مبلغین و مبلغات خوزستان در این زمینه، برگزار می‌کنیم.

وی بابیان این‌که دوره تخصصی اندیشه اسلامی، بر اساس کتاب طرح کلی اندیشه‌های اسلامی در قرآن کریم اجرا می‌شود، بیان داشت: این دوره آموزشی دارای 16 ساعت آموزش غیرحضوری است؛ بدین شکل که داوطلبین شرکت‌کننده، لوحی فشرده حاوی فایل‌های صوتیِ سخنرانی‌های مقام معظم رهبری و فایل متنی کتاب معظم له را دریافت کرده و پس از مطالعه، بر مبنای تاریخی که ادارات تبلیغات اسلامی شهرستان‌ها مشخص می‌کنند، حاضرشده و به سؤالات تستی آن پاسخ می‌دهند.

حجت‌الاسلام فرد آقایی، با اشاره به ارائه گواهی‌نامه پایان دوره آموزشی به افراد منتخب، گفت: پیش‌بینی می‌شود ۱۳۰ نفر از ۲۵ شهر استان خوزستان، در طرح اندیشه اسلامی که از اول تا سی‌ام شهریورماه جاری برگزار می‌شود، شرکت کنند.

مسئول امور مبلغان و روحانیون تبلیغات اسلامی خوزستان، با اشاره به سرفصل‌های این دوره آموزشی، افزود: مفهوم شناسی اندیشه اسلامی از منظر قرآن کریم و روایات معصومین»، «اهداف، شاخصه‌ها و مزیت‌های اندیشه اسلامی»، «مبانی فکری حکومت در طرح اندیشه اسلامی»، «جایگاه رهبری در تفکر اندیشه اسلامی» و «پایگاه‌های فکری حکومت در اندیشه اسلامی»، از سرفصل‌هایی است که افراد شرکت‌کننده در این طرح، با آنها آشنا می‌شوند.

وی در ادامه افزود: «طرح امت واحده در نظرگاه اندیشه اسلامی» «ارتباط رهبری، حکومت دینی و ملت»، «شیوه حکومت در طرح اندیشه اسلامی با تأسی از قرآن کریم و سیره ائمه اطهار(ع)»، «توجه به کرامت انسانی در اندیشه اسلامی»، «عدالت و برابری در اندیشه اسلامی» و «تعهد و تکلیف در حکومت‌های دینی»، از دیگر موضوعات این دوره آموزشی می‌باشند.

حجت‌الاسلام فرد آقایی، در پایان با اشاره به نحوه ثبت‌نام مبلغین، گفت: برادران و خواهران طلبه می‌توانند همه‌روزه به‌جز روزهای تعطیل با مراجعه به دفاتر نمایندگی تبلیغات اسلامی در شهرستان‌های خوزستان، در دوره اندیشه اسلامی شرکت کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha