شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام طه محمدی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در همدان در ادامه با تاکید بر این که غدیر در غربت و مظلومیت به سر می برد، خاطرنشان کرد: اگر به اندازه «سیزده به در» برای غدیر جایگاه قائل بودیم، وضع این گونه نبود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، آیت الله غیاث الدین طه محمدی، در جلسه هماهنگی شورای بین المللی غدیر در استان همدان که در دفتر نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد با اشاره به اهمیت عید غدیر، اظهار داشت: همه اقشار جامعه در حق غدیر اجحاف کرده اند.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: برای انجام امور فرهنگی و مذهبی انگیزه لازم در جامعه وجود ندارد و این در حالی است که در کریسمس بیش از یک میلیارد کارت تبریک بین مسیحیان رد و بدل شده است.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: مسؤولان حداقل به اندازه چهارشنبه سوری برای غدیر حساب باز کنند و منزلت و جایگاه غدیر را چنان که در خور آن است، احیا کنند.

نماینده ولی فقیه در همدان در ادامه با تاکید بر این که غدیر در غربت و مظلومیت به سر می برد، خاطرنشان کرد: اگر به اندازه «سیزده به در» برای غدیر جایگاه قائل بودیم، وضع این گونه نبود.

امام حمعه همدان با اشاره به ضرورت مردم مداری در برگزاری جشن ها و مناسبت ها، تصریح کرد: امور فرهنگی باید برخاسته از ناحیه مردم باشد و در این صورت است که کار فرهنگی نهادینه می شود.

وی با بیان این که نقش اصناف در این زمینه بسیار مهم و تاثیر گذار است، گفت: اصناف برای عید غدیر باید به میدان بیایند و شهر دارالمومنین همدان را در عید غدیر رنگ و بوی ولایی ببخشند.

آیت الله طه محمدی با اشاره به روایتی در باب اهمیت اطعام در غدیر گفت: اگر کسی در روز غدیر مردم را اطعام کند مانند آن است که 124000 پیامبر را اطعام کرده است.

نماینده ولی فقیه در همدان در پایان خاطر نشان کرد: از افتخارات شهر همدان این است که در عید غدیر جشنی با شکوه در سراسر شهر بگزار میشود و امید است که امسال با جدیت بیشتری این امر در جامعه محقق شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha