جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
۱۷ شهریور

حوزه / مراسم بزرگداشت ۱۷ شهریور معروف به جمعه سیاه که منجر به وقوع انقلاب اسلامی در سال ۵۷ شد، در حوزه علمیه سفیران هدایت معصومیه بعد از نماز مغرب و عشاء برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزای «حوزه» در بیرجند، حجت الاسلام زارعی با علام این مطلب اظهارداشت: واقعه ۱۷ شهریور ۱۳۵۷ معروف به «جمعهٔ سیاه» که به عنوان " کشتار ۱۷ شهریور" نیز یاد می‌شود، نقطه عطفی برای شروع تظاهرات میلیونی و پیروزی انقلاب اسلامی شد، که در نهایت به بعد از چند ماه و در 22 بهمن 57 انقلاب اسلامی به پیروزی رسید.

معاون آموزش مدرسه علمیه سفیران هدایت بیرجند با بیان اینکه نباید یاد و خاطره جوانمردی ها و رشادت آزاد مردان انقلاب را فراموش بکنیم اظها کرد: ۱۷ شهریور ۱۳۵۷  یاد آور تظاهرات میلیونی شهدایی است که در خیابان ژاله(۱۷شهریور) با محکوم کردن جنایات حکومت شاهنشاهی با سرکوبی ظالمانه در  میدان ژاله و میدان شهدای امروز توسط ارتش شاهنشاهی به خاک و خون کشیده شدند.

وی ادامه داد: امروز مراسم ویژه بزرگداشت سی و هشتمین سالگرد شهدای گرانقدر قیام خونین 17 شهریور بعد از نماز مغرب و عشاء در مدرسه علمیه معصومیه برای یاد آوری و پیمان دوباره با آرمان های امام(ره) برگزارمی شود.

گفتنی است: سخنران این مراسم حجت الاسلام و المسلمین نبوی معاون تبلیغ و آموزش های کاربردی حوزه علمیه قم می باشد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha