چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام علیرضا عبادی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین عبادی گفت: مسئولان باید با همدلی و همبستگی و رعایت قانون، حمایت از نخبگان و تولیدات ملی را در راس اولین اقدامات موثر خود قرار دهند تا اقتصاد ما پیشرفت قابل توجهی داشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی، نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی، امروز در دیدار مدیران تعونی های استان، با اشاره به جایگاه اقتصاد، اظهار کرد: اقتصاد یک مسئله مهم و اساسی و به مثابه خون در بدن است، لذا قوام جامعه بسته به اقتصاد است.

 نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی ادامه داد: در برنامه اقتصادی کشورمان، فاصله‌ای بین آنچه در قانون است تا آنچه در میدان عمل داریم، وجود دارد که این فاصله باید برداشته شود.

وی با اشاره به نقاط ضعف اقتصادهای غربی، تصریح کرد: اقتصاد کمونیستی، روحیه گرم مالکیت را از جامعه گرفت و فروپاشید، و نیز در اقتصاد لیبرال غربی باعث سلب اختیار از جامعه شد که می توان گفت 99 درصد ثروت در دست یک درصد است.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی، اجرا و عمل به قانون را لازمه اقتصاد پویا عنوان کرد و گفت: در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران هم مالکیت دولتی مشخص شده، هم مالکیت خصوصی و هم اقتصاد تعاونی، اما مشکل مهم و اساسی این است که به قانون عمل نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه بعضی تئوری ها بر روی کاغذ ممکن است، کارآمد باشد،  تصریح کرد: زمانی که یک سیستم کارآمد باشد و مردم به آن اعتماد کنند، برای همیشه قابل اعتماد است، ولی سیاست‌ها با روی کار آمدن دولت‌های مختلف در جامعه تغییر می‌کند.

 نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی، اقتصاد را بر دیگر قدرت های کشور را اثرگذار دانست و افزود: اگر اقتصاد کشوری ضعیف شد، قدرت‌های مختلف یک ملت نیز خود به خود ضعیف خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی با اشاره به جنگ اقتصادی با دنیای غرب، اظهار کرد: دشمنان اسلام به گونه ای زمینه سازی کرده اند که امروز جنگ اقتصادی سرنوشت ساز شده است.

وی، راز پیروزی در جنگ اقتصادی را همدلی عنوان کرد و گفت: باید مسئولان با همدلی و همبستگی و رعایت قانون، حمایت از نخبگان و تولیدات ملی را در راس اولین اقدامات موثر خود قرار دهند تا اقتصاد ما پیشرفت قابل توجهی داشته باشد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha