جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
 حجت الاسلام علی امیدی نژاد

حوزه / اولین جلسه از ورزش باستانی اسلامی با حضور طلاب و روحانیون مدرسه علمیه ولیعصر(عج) شهرستان کنگاور برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از کرمانشاه، حجت الاسلام علی امیدی نژاد در این جلسه و جمع طلاب با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب، عنوان داشت: ورزش باستانی زیبا و هنری است، سلامت جسمی و توانایی جسمی برای افرادی که اهل معنویت، فکر و اهداف والا هستند به واسطه پرداختن ورزش باستانی تحقق خواهد یافت.

معاونت تهذیب مدرسه علمیه ولیعصر (عج) کنگاور اظهار داشت: ورزش باستانی و پهلوانی ورزش مناسبی برای تقویت اخلاق و تهذیب نفس است؛ لذا این ورزش از سوی طلاب مدرسه علمیه ولیعصر (عج) کنگاور مورد استقبال قرار گرفته است.

وی ادامه داد: در ورزش باستانی اسلامی، ورزشکاران حضرت علی (ع) را الگو خود قرار می دهند، این ورزش با نام خدا و احادیث شروع شده و یکدیگر را مورد احترام قرار می دهند و در پایان نیز با اسما ائمه اطهار(علیهم السلام) و دعای سلامتی حضرت بقیه الله الاعظم به پایان می رسد.

حجت الاسلام امیدی نژاد تأکید کرد: ورزش باستانی اسلامی باید به صورت فرهنگ در بین جوانان نهادینه شود، طلاب و روحانیون این سنت حسنه و ورزش پهلوانی را ترویج دهند، چرا که آثار و برکات فراوانی در جهت دستگیری از نیازمندان و احترام به بزرگان را به همراه دارد.

این استاد حوزه علمیه در پایان بیان داشت: طلاب و روحانیون می توانند روز های یکشنبه و سه شنبه هر هفته در زورخانه شاه مردان شهرستان کنگاور به ورزش باستانی بپردازند.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha