پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام علیمراد یوسفی راد

حوزه/ مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه نبی اکرم (ص) کرمانشاهبا تاکید بر ضرورت بصیرت افزایی طلاب، گفت: تقویت روحیه انقلابی، راه های نفوذ دشمنان را به حوزه های علمیه مسدود می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمانشاه، حجت الاسلام علیمراد یوسفی راد، در جمع طلاب و اساتید مدرسه علمیه امام خمینی (ره) کرمانشاه، گفت: طلاب باید از فرصت های به دست آمده در جهت یادگیری و آموختن علوم و معارف الهی استفاده کنند.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت نبی اکرم (ص) کرمانشاه ادامه داد: طلاب مطالعات اسلامی را عمق دهند و نسبت به مباحثه و مطالعه دروس حوزوی و غیر حوزوی اهتمام ویژه داشته باشند.

حجت الاسلام یوسفی راد خاطر نشان کرد: طلاب باید خود را با معارف روز پیوند زده و در کنار مباحث و دروس حوزوی، نسبت به آگاهی از مسائل سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و ... بی توجه نباشند.

وی تأکید کرد: طلبه بدون تحقیق، مباحثه و مطالعه، معنای خود را از دست می دهد و اعتبار چندانی نخواهد داشت؛ طلاب با استعداد و نخبه باید توسط اساتید و مسئولان حوزوی شناسایی شده و با توجه به تخصص و مهارت طلاب در زمینه های مختلف بکارگیری شوند.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت نبی اکرم (ص) کرمانشاه یادآور شد: طلاب باید جامعه را با تعالیم اسلامی آشنا سازند و نسبت به تبلیغ و تبیین شریعت الهی و بصیرت افزایی دغدغه داشته باشند، چرا که تحقق این امر جامعه اسلامی را از هجمه های دشمنان مصون می دارد.

وی با اشاره به اینکه علما و روحانیون رهبران دینی جامعه هستند، ابراز داشت: قطعأ اگر جامعه از حیث دینی و فرهنگی با مشکل مواجه گردد، روحانیون نیز مسئول خواهند بود، لذا باید نسبت به ترویج مبانی اسلامی و مقابله با هجمه های دشمنان جدیت لازم را داشته باشیم.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت نبی اکرم (ص) کرمانشاه تصریح کرد: تقویت روحیه انقلابی و اجرایی کردن دستورالعمل های رهبر معظم انقلاب در حوزه های علمیه راه های نفوذ دشمنان را به این اماکن معنوی و مقدس مسدود می کند.

حجت الاسلام یوسفی راد یادآور شد: امروز اختلاف فکنی بین علمای شیعه و سنی در دستور کار سرویس های بیگانه قرار گرفته است، لذا عدم توجه به تفرقه افکنی دشمنان و حفظ و تحکیم وحدت میان مسلمانان از تضعیف اسلام و جایگاه آن در جهان جلوگیری می کند.

وی در پایان تصریح کرد: دشمن با استفاده از شبکه های ماهواره ای و فضای مجازی به شبهه افکنی پرداخته و زمینه های اختلاف میان مسلمانان را رقم می زند، لذا طلاب باید منویات رهبر معظم انقلاب را اجرایی کرده و نسبت به تأکید ایشان در جهت فعالیت در فضای مجازی و معرفی اسلام ناب محمدی اهمیت ویژه ای داشته باشند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha