سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت‌الاسلام سروستانی

حوزه / مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر گفت: دشمنان در دنیای معاصر هجمه های شدیدی دارند و با راه اندازی جریانات تکفیری در صدد ضربه به اسلام هستند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بوشهر، حجت‌الاسلام عبدالرضا سروستانی، با تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ایام  شهادت حضرت امام محمد باقر(ع)، اظهارداشت: ایشان افزون بر سجایای اخلاقی که داشتند در بعد عبادی همچون اباء و اجداد طیبین خویش در اوج عبودیت قرار داشته و تمام تلاش خود را برای رضای خدا به کار گرفتند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر ابراز کرد: جامعه اسلامی در دوران امام پنجم شیعیان(ع) در شرایط خاصی قرار داشت و دشمن با ایجاد افکار و نحله های انحرافی و نفوذ در بنیان های فکری و عقیدتی در پی ایجاد انحراف در اسلام بود.

وی اظهار داشت: حضرت امام باقر(ع) با تیزهوشی و درایت و در یک حرکت آفندی به موقع توانستند افزون بر کنترل هجمه ها و ضربه های دشمنان علیه دین اسلام با یک رویکرد علمی مقابل حرکت دشمنان ایستادگی کرده و پاسخی علمی و قانع کننده به مروجین افکار انحرافی ارائه دهند.

حجت‌الاسلام سروستانی تاکید کرد: تاسیس مکتب خانه ها و تربیت شاگردانی ممتاز و مسلط، آگاهی بخشی و شناسایی معارف دین از ابعاد مختلف آغاز حرکت علمی و فرهنگی ایشان در برابر افکار و عقاید انحرافی به شمار می روند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر افزود: این حرکت حضرت امام باقر(ع) مبنایی برای مبلغان در شناسایی مسیر اسلام و قرآن کریم بوده و این حرکت بزرگ در ادامه راه از سوی ائمه اطهار به اوج خود رسید و الان هم شاهدیم که علما و انسانهای تشنه معنویت از سرچشمه جوشانی از علم که ایشان اغاز کرده اند چشمه سیراب می شوند.

براساس اعلام روابط عمومی حوزه بوشهر، وی اضافه کرد: دشمنان در دنیای معاصر هم هجمه های شدیدی دارند و با راه اندازی جریانات تکفیری در صدد ضربه به اسلام هستند و امیدواریم با آگاهی و درایت علما و مسئولان جهان اسلام و تبعیت آنان از فرهنگ امام باقر (ع) شاهد توسعه فعالیت های دینی باشیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha