جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تصاویر/ آغاز سال تحصیلی جدید مرکز تخصصی مهدویت

حوزه/ مسئول دبیرخانه شورای عالی حوزه های علمیه با بیان این که ما باید علم را باهدف خدمت به مردم فرا گیریم و نه مدرک، گفت: اگر هدف روحانی در فراگیری علم خدمت به مردم باشد محبوب می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین عبدالفتاح نواب عصر امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی مرکز تخصصی مهدویت با اشاره به اهمیت مطالعه در زمینه مهدویت گفت: اگر من در حال تحصیل بودم مطمئا این راه و خدمت را بر سایر راه‌ها مقدم می‌شمردم، چرا که امروز این راه بسیار ارزشمند، تعیین کننده و راه ‌گشایی برای ظهور امام زمان(عج) است.

وی تاسیس مرکز تخصصی مهدویت را از عنایات خداوند به موسسین آن دانست و افزود: دوره‌های این مرکز همه اقشار را در بر می‌گیرد و با کارکردهایی که دارد در بین مراکز دیگر تاثیرپذیری ویژه ای دارد و آثار این مرکز هم خیلی مشهود است.

مسئول دبیرخانه شورای عالی حوزه های علمیه بیان کرد: امیدوارم قدر این عنایت الهی را بدانید و سربازان بسیاری را برای امام زمان(عج) تربیت کنید.

وی به توصیه‌های آیت الله  العظمی وحید خراسانی در دیدار با شورای عالی حوزه اشاره کرد و گفت: حضرت آیت الله وحید از شورای عالی خواستند که از طلاب بخواهید هر روز مقداری قرآن بخوانند و آن را به امام عصر(عج) هدیه کنند.

حجت الاسلام و المسلمین نواب با بیان اینکه ما باید تمام برنامه‌هایمان را برای امام عصر(عج) تقدیم کنیم، گفت: در دوره‌ای که در آن زندگی می‌کنیم خوب تحصیل کردن یکی از کارهای مهمی است که برای رسیدن به هدفمان می‌توانیم انجام دهیم.

وی ابراز داشت: سن شما بهترین دوره برای مطالعه و تحصیل است و باید تا می‌توانید خود را با علم مسلح کنید تا بتوانید در دوره خود تاثیرگذار باشید.

مسئول دبیرخانه شورای عالی حوزه‌های علمیه با اشاره به روایتی از امام رضا(ع) گفت: امام رضا(ع) فرمودند، علوم ما را فرا گیرد و به مردم بیاموزد، چراکه مردم اگر زیبایی‌های کلام ما را بدانند از ما پیروی می‌کنند.

وی با بیان اینکه هر کسی سخن اهل بیت(ع) را بشنود و زیبایی کلامش را بفهمد علاقه مند به این راه می‌شود، عنوان کرد: شما باید در این مرکز آموزش ببینید و سپس در جامعه نقش معلم را داشته باشید و این معارف را آموزش دهید.

حجت الاسلام و المسلمین نواب به جایگاه روحانیت در جامعه اشاره کرد و گفت: روحانیون جایگاه ویژه‌ای در جامعه دارند و اگر مردم بخواهند به کسی پناه ببرند به روحانیت پناه می‌برند که توفیق بزرگی است.

وی ابراز داشت: در روایت داریم که علوم ما را یاد گرفته و به مردم یاد دهید نه اینکه با علوم ما مباهات کنید، گفت: اگر درس خواندن برای مباهات باشد چیزی را نصیب صاحب آن نمی‌کند.

مسئول دبیرخانه شورای عالی حوزه های علمیه با بیان اینکه ما باید علم را به خاطر علم فرابگیریم و نه مدرک، گفت: اگر هدف روحانی در فراگیری علم خدمت به مردم باشد محبوب مردم می شود و اگر بخواهد با علم خود در بین مردم فخر بفروشد و علم خود را به رخ دیگران بکشد از علم خود خیری نخواهد دید.

وی با اشاره به اینکه طلاب نباید تنها به درس و کلاس بسنده کنند، تصریح کرد: اگر تنها به کلاس‌های درس بسنده کنید موفق نمی‌شوید، در حاشیه کلاس باید فکر و مطالعه داشته باشد و برای خدا درس بخوانید تا در آینده تاثیرگذار باشید.

حجت الاسلام و المسلمین نواب اذعان داشت: ساختمان‌های بزرگ و طویل تاثیری در رسیدن به موفقیت در تحصیل علم ندارد بلکه نیت و انگیزه خالص است که موجب می‌شود در کسب علم و دانش موفق بوده و در جامعه موثر باشید.

انتهای پیام/313/30

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • ب.گ IR ۰۲:۳۲ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۶
    0 0
    سلام روز قیامت سرراهتو میگیرم بخاطر ظلمی که به من کردی و از ظالم دفاع کردی اقای نواب. سال 88 گزارش اقای علی سازندگی علیه من یادت امد.هم باعث اخراجم شد و هم ابروی من و خانواده ام رفت.