جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
شورای کلیساهای خاورمیانه

حوزه/ گریگوری سوم گفت: هنگامی که جنگی رخ می دهد فقط مسیحیان را هدف قرار نمی دهد، بلکه مسیحیان و مسلمانان هر دو قربانیان جنگ منطقه هستند چون همه در این منطقه زندگی می کنند و بمب های داعش هم مسلمان و مسیحی نمی شناسد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، در جریان برگزاری یازدهمین نشست شورای کلیساهای خاورمیانه در عمان پایتخت اردن، که شب گذشته به فعالیت خود پایان داد، اسقف منیر یونان رئیس فدراسیون جهانی لوتری و اسقف کلیسای لوتری در سخنان خود گفت: در نشست رؤسای کلیساها درباره اوضاع مسیحیان خاورمیانه و آواره شدن و ظلم به آنها گفتگو شد و به این نتیجه رسیدیم که ما نمی توانیم در برابر این اتفاقات سکوت کنیم واعلام می کنیم ما به عنوان رؤسای کلیساها با ظلم و ستم و بی عدالتی به خاطر دین و رنگ و نژاد و عقیده مخالفیم.

یونان افزود: هدف ما از این نشست، حمایت از حق شهروندی و انسانیت و بیدار کردن وجدان جهان و جامعه بین الملل است تا جلوی کشتارها و ویرانی ها و طایفه گری کور و افکار افراطی و آلوده گرفته شود چراکه این افکار، مشرق عربی را به ویرانی کشانده است.

وی ادامه داد: مسیحیان در نیجریه و فیلیپین و عراق و سوریه کشته می شوند و به آنها ظلم می شود و داعش مسیحیان را از خانه ها و سرزمین خود بیرون کرده و در لیبی داعشی ها سر از تن 25 قبطی جدا کردند.

از سوی دیگر پدر گریگوری سوم از کلیسای کاتولیک انطاکیه و روم شرقی گفت: مسیحیان به عنوان مسیحی در خاو رمیانه هدف قرار نمی گیرند، بلکه موج ظلم و کشتار که در منطقه جریان دارد شامل تمام شهروندان با صرف نظر از دین آنها می شود.

وی افزود: هنگامی که جنگی رخ می دهد فقط مسیحیان را هدف قرار نمی دهد، بلکه مسیحیان و مسلمانان هر دو قربانیان جنگ منطقه هستند چون همه در این منطقه زندگی می کنند و بمب های داعش هم مسلمان و مسیحی نمی شناسد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha