جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مدارس

حوزه / دبیر ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش با تاکید بر ضرورت تربیت دینی دانش آموزان، گفت: هم اکنون طرح امین در حدود ۲ هزارو ۲۰۰ مدرسه کشور در حال اجراست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از لرستان، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی ملکی، امروز در همایش ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش قطب ۳ کشوری، در خرم آباد، با اشاره به این که برای این که بتوانیم همکاری های حوزه و آموزش و پرورش را اثر بخش تر کنیم باید برنامه مدون  این راه را اجرا نماییم، اظهارداشت: حوزه و آموزش و پرورش باید به عنوان یک فرایند هدفمند ،جهت دار و اثر گذار رسالت خود را انجام دهند و برای تحقق این امر باید براساس سند تحول بنیادین این بخش عمل شود.

وی با اشاره به این که باید روش های تحول بنیادین را برای حوزه و آموزش و پرورش تبیین و تشریح کنیم تصریح کرد: تحول بنیادین چتر گسترده ای است که باید همه ارکان تربیتی آموزشی را  تحت حمایت خود قرار دهد.

دبیر ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش با بیان اینکه مبنای سکوی تحول بنیادین و پرش تربیت دینی باید بر مبنای آیات قران و سیره اهل بیت(ع) است، خاطر نشان کرد:این مبنای دینی و پیاده کردن این مبنا در زندگی می تواند زندگی ما را به حیات طیبه رهنمون سازد.

حجت الاسلام والمسلمین ملکی با بیان این که در حیات طیبه الهی زندگی رنگ و بوی خدایی و معنوی خواهد داشت، افزود:در این حیات امنیت اجتماعی بالاست و زندگی انسانها بدور از هر گونه سلطه،استعمار،استکبار و استثمار خواهد بود.

مشاور وزیر آموزش و پرورش، دوری از اسراف و تبذیر را از دیگر ویژگی های حیات طیبه برشمرد و افزود: در حیات طیبه، تأمین معاش برای انسان دغدغه نیست و آرامش جسمی و روانی او تضمین خواهد بود.

این محقق حوزوی با اشاره به این که برای رسیدن به شاخه های حیات طیبه باید ارائه برنامه های تربیتی اخلاقی بر مبنای قرآن و سیره اهل بیت(ع) باشد، تصریح کرد: برای تبیین سبک اخلاقی معرفتی در جامعه باید فطرت مداری و عقل محوری براساس آموزه های قرآنی باشد.

 دبیر ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش با اشاره به این که منسجم و هدفمند اجرای برنامه های تربیتی یکی از اهداف این ستاد است، بیان داشت: در اجرای برنامه های همکاری حوزه و آموزش  و پرورش باید به دور از پرهیز و اکراه، نگاه تربیتی اسلامی را در دانش آموزان اجرا کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین ملکی پرهیز از عاطفه گرایی و ایمان گرایی صرف را نیز از دیگر راهکارهای تحقق سند همکاری حوزه و آموزش و پرورش برشمزد و گفت:در اجرای برنامه های این ستاد باید اصل توازن و اعتدال را در همه جنبه ها در نظر گرفت.

وی، توجه به اولویت های اجرای برنامه ها را از دیگر موارد اجرای سند همکاری حوزه و آموزش و پرورش برشمرد و افزود: حوزویان و مربیان امر تعلیم و تربیت باید با مطالعه سرفصل های این سند و تشریح برنامه ها در جهت اجرای برنامه ها همت خود را بکار گیرند.

مشاور وزیر آموزش و پرورش با بیان این که اجرای طرح امین از جمله طرح های موفق حوزه و آموزش و پرورش است، افزود: در سال ۹۲_۹۱ تعداد مدارس امین ۵۰ مدرسه بود، اما هم اکنون تعداد مدارس امین کشور به ۲ هزار و ۲۰۰ مدرسه رسیده است که این نشان از موفقیت برنامه های مشترک حوزه و آموزش و پرورش است.

حجت الاسلام والمسلمین ملکی در پایان از بکارگیری ۵۰۰ طلبه علاقمند به خدمت در آموزش و پرورش با اولویت مدارس شبانه روزی خبر داد و تصریح کرد:در این طرح طلاب می توانند به تبلیغ آموزه های دین مبین اسلام و مکتب تشیع در مدارس بپردازند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha