پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
احمد جنتی

حوزه/ رئیس مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر این که امروز، جاهلیت قبل از اسلام توسط حاکمان عربستان تکرار می‌شود، به جنایات منافقین اشاره کرد و گفت: امام(ره) در برابر منافقین حکم اسلام را اجراء کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، آیت الله احمد جنتی، در خطبه های نماز جمعه تهران (19 شهریورماه 95) که در محل مصلای بزرگ امام خمینی(ره) برگزار شد، ضمن فرارسیدن ایام شهادت امام محمدباقر(ع) امام پنجم شیعیان، با اشاره به حوادث سال گذشته صحرای منا که منجر به شهادت بسیاری از حجاج بیت الله الحرام شد، اظهار داشت: فاجعه منا قلب همه را خونین کرد و با وجود این که یک سال از این واقعه که منجر به کشته شدن 7 هزار حاجی شد، می گذرد، دنیا در قبال آن سکوت کرده است.

وی افزود: تعجب است که دنیا به کجا می رود؟ چرا در حرم امن الهی که حتی حیوانات هم باید در آن، امنیت داشته باشند، زائران خانه خدا در حال احرام و با لب تشنه کشته شوند؟ آن هایی هم که نیمه جان هستند را، بریزند در کانتینر و آب هم به آن ها ندهند و در نهایت از بین بروند.

*سکوت دنیا در برابر فاجعه منا!!!

خطیب جمعه موقت تهران با بیان این که حادثه سال گذشته صحرای منا، اتفاقی بی سابقه ای بود، گفت: دنیای ظلم، ظلمکده و ظلمتکده است؛ ظلم همه جا را فرا گرفته، اما جای تعجب است که نفس مدعیان حقوق بشر در نمی آید؛ چرا دنیا در قبال این مسئله ساکت است؟ همه شهدای منا که از ایران نبودند؛ ما فقط 500 نفر از شهدا را داشتیم؛ بقیه شهدا برای کدام کشورها بودند؟ کشورهای مختلف عربی و غیرعربی، سنی و غیر سنی، در قبال این مسئله، یا حرف نزدند یا کوتاه حرف زدند و از آن گذشتند ویا از جباران فرعون صفت آل سعود، هیچ چیزی را مطالبه نکرده و اعتراضی نکردند؛ چرا دنیای امروز این قدر رو به ظلم می رود و ظلم پذیر است؟

*جاهلیت قبل از اسلام توسط حاکمان عربستان تکرار می‌شود

وی با بیان این که امام بزرگوارمان(ره) فرمود این وهابی های پست و بی خبر از خدا، به سان خنجرند که همیشه از پشت در قلب مسلمانان فرو رفته اند، به پیام اخیر مقام معظم رهبری به حجاج بیت الله الحرام اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری در پیام خود، القاب بحقی را به آل سعود و حاکمان عربستان دادند که از جمله آن القاب، شجره خبیثه ملعونه، گمراهان روسیاه، جنایتکار، سیاست باز، از خدا بی خبر، بی دین، بی وجدان، تجهیز کننده گروه های تکفیری، شرور، فتنه انگیز در کشورهای اسلامی و ... است.

آیت الله جنتی با بیان این که با اقدامات آل سعود در حکومت عربستان، باید گفت که جاهلیت قبل از اسلام، تکرار می شود، گفت: حضرت ابراهیم(ع) خانه کعبه را برای توحید، خدا پرستی و یکتا پرستی بنا کرد، اما بعدها به دست بت سازان و بت پرستانی افتاد که بت ها را آن جا نصب کرده و به جای "لااله الا الله" بت پرستی کردند؛ الان هم دارد این طور می شود؛ بعد از مدتی که این خانه کعبه، خانه امن الهی بود و عبادت خدا می شد، حالا به دست کسانی افتاده که از اولاد همان نسل های گذشته ابوجهل ها و ابولهب ها هستند.

وی افزود: هر چه بتوانیم باید از حکومت عربستان ابراز تنفر و بیزاری کنیم و راهپیمایی امروز هم که در سراسر ایران در محکومیت جنایات آل سعود حمایت از شیخ عیسی قاسم، شهدا و مظلومین بحرین بسیار بجاست،

اگر نظارت می‌ شد، مسئله فیش‌های نجومی رخ نمی‌داد

دبیر شورای نگهبان در ادامه خطبه های نماز جمعه، گفت: مسئله دیگری که باید به آن اشاره کنم مسئله فیش های نجومی است؛ من نمی دانم در جمهوری اسلامی  آن جایی که رهبری امام بزرگوار(ره) و مقام معظم رهبری را دارد، چطور این اتفاقات می افتد؟ این جور پول های مملکت و بیت المال را حراج می کنند و به جیب می زنند؟ با اسم و رسم و بدون اسم و رسم؛ چطور کسی نظارت نمی کند؟ مجلس کجاست؟ من به آقایان نمایندگان مجلس هم گفتم، شما وظیفه نظارت دارید؛ اگر شما نظارت می کردید که این طور نمی شد. ببینید چه کسانی و چقدر پول می گیرند؟ بحق می گیرند یا به ناحق می گیرند؟ پس نظارت مجلس کجاست؟

وی گفت: اول ما می خواهیم که متهمان را معرفی کنند؛ این خواسته ملی است؛ خواسته یک عده و دو عده و یک جریان و دو جریان نیست؛ این مسئله از مطالبات ملی شده است؛ متهمان باید شناخته شوند و مقدار اتهامات شان معلوم شود؛ اطلاع رسانی شفاف باید باشد؛ عدالت به صورت قاطع باید اجرا شود؛ با خوی اشرافی گری باید مقابله شود؛ این ها اشرافی گری است.

*رسانه‌ها، مسئله فیش‌های نجومی را پیگیری کنند

آیت الله جنتی افزود: این کارها موجب سلب اعتماد مردم است؛ سه قوه کشور، وظیفه دارند که به این قضیه رسیدگی کنند؛ رسانه ها تا حالا خوب عمل کرده اند، از این به بعد هم باید قضیه را پیگیری کنند.

*مسئله املاک هم باید پیگیری شود

رئیس مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: بعضی از متهمین در هیئت مدیره چند شرکت عضویت دارند؛ برخی از آنان، در 23 شرکت، عضو هیئت مدیره هستند و بعد چطور می خواهد به همه این کارها برسد؟ شرکت هایی ور شکست شده و زیان‌ده بوده‌اند، اما به این ها پاداش داده ند. البته موارد دیگری هم هست؛ مسئله املاک هم هست که البته باید پیگیری شود.

*منافقین 17هزار نفر را در کشور شهید کردند

رئیس مجلس خبرگان رهبری در ادامه خطبه های نماز جمعه این هفته تهران، گفت: مسئله بعدی مسئله منافقین و نشر فایل صوتی شیخ ساده لوح است؛ این فایل صوتی را منتشر و نظام و امام(ره) را محکوم کردند؛ خداوند از سر تقصیرشان نگذرد، چرا که این فایل به حربه ای در دست منافقین تبدیل شد و عاملی برای محکوم کردن کل نظام گردید.

آیت الله جنتی ادامه داد: منافقین کسانی هستند که فرانسه، آمریکا و انگلیس از آن ها حمایت می کنند؛ منافقین کسانی هستند که 17 هزار نفر را در این مملکت شهید کردند. با وجود این جنایت های منافقین، آمریکا و فرانسه و انگلیس از آن ها حمایت می کنند؛ منافقین شهید رجایی، باهنر، بهشتی و دست شان به هر کسی که رسید را شهید کردند؛ شهدای محراب را از ما گرفتند؛ شهید اشرفی اصفهانی و ... چه گناهی کرده بودند که در محراب کشته شدند؟ این ها فاجعه هایی است که منافقین به بار آوردند. حالا می خواهند کم کم تقویت شان کنند و رنگ سیاسی هم به آن ها بدهند.

*امام(ره) در برابر منافقین حکم اسلام را اجراء کرد

وی با تاکید بر این که امام خمینی(ره) در برابر منافقین، حکم اسلام را اجراء کردند، گفت: بعضی ها دائماً می گویند، رأفت اسلامی؛ باید بدانیم، اسلام هم رأفت دارد و هم خشونت؛ خداوند هم رحمان است و هم منتقم است؛ هم بهشت دارد و هم جهنم؛ لذا باید با افراد برخورد مناسب کرد؛ اگر می خواستند به این افراد بیشتر مجال دهند، اصلا ریشه نظام را می کندند.

وی تصریح کرد: قرآن هم این ها را به عنوان محارب معرفی می کند و دستور می دهد دست و پای شان را قطع کنید، تبعید شان کنید و به دارشان بکشید؛ این ها حکم اسلام است؛ به هر حال نباید راجع به منافقین کوتاهی کرد.

*تحریم نهادهای انقلابی خدمت به دشمن است

امام جمعه موقت تهران  در ادامه با اشاره به مسئله « FATF »، ادامه داد: دشمن می خواهد به نام مبارزه با پول شویی، به اطلاعات مالی و بانکی ما دست یابد؛ می خواهند خودمان، خودمان را تحریم کنیم؛ سپاه، و نهادهای انقلابی، کسانی که خون و جان دادند و مملکت را در هشت سال حفظ کردند، آن هایی که در هر صحنه ای، سینه سپر می کنند و کار می کنند و جلوی دشمن می ایستند، تحریم کنیم؛ قرارگاه خاتم(ص) را با این همه خدمات زیادی که اکثریت آن خدمات را مردم نمی دانند و بهترین خدمات است، را تحریم کنیم.

*مجلس نظارت کند

دبیر شورای نگهبان افزود: مجلس حق نظارتی دارد و باید آن را اعمال کند؛ اگر مسئله « FATF» اتفاق بیافتد، باید فاتحه خیلی چیزها را بخوانیم و خودمان، خودمان را تحریم کنیم؛ تا به ما احسنت و آفرین بگویند.

وی به ایام شهادت حضرت مسلم ابن عقیل(ع)، حضرت هانی بن عروه، سالروز قیام 17 شهریور و به شهادت رساندن مردم انقلابی ایران توسط رژیم ستم شاهی، سالروز رحلت آیت الله طالقانی(ره)، شهید قدوسی، شهید مدنی، آیت الله خزعلی و همچنین روز عرفه، اشاره کرد و این ایام را گرامیداشت.

انتهای پیام ۳۱۳/۲۹

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha