جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
احتمال تصویب قانون داشتن پوشیه برای افسران پلیس انگلستان

حوزه/ در راستای بالابردن رقم استخدام اقلیت‌ها در نیروی پلیس انگلیس، این اداره احتمال اجازه زدن پوشیه برای زنان مسلمان را بررسی می‌کند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»به نقل از ibtimes.co.uk، نیروی پلیس انگلستان درحال بررسی تصویب قانونی است تا به افسران زن مسلمان این اداره اجازه زدن پوشیه داده شود. این پیشنهاد در راستای بالا بردن تنوع جمعیتی در نیروهای پلیس ارائه شده است. افسران ارشد پلیس انگلستان درحال بررسی پیشنهادی هستند که بر اساس آن زنان مسلمان اجازه زدن پوشیه خواهند داشت.

دیوید تامسون یکی از افسران ارشد پلیس در این باره گفت: هدف اداره پلیس انگلیس بالا بردن رقم استخدام اقلیت‌ها و سیاه پوستان در منطقه از 9% به 30% می‌باشد و اجازه پوشیدن پوشیه برای زنان مسلمان می‌تواند احتمال استخدام و نیروگرفتن از داخل جامعه اسلامی را بالا ببرد. ما نیاز داریم قوانین خودمان و حساسیت فرهنگی جامعه را نیز در نظر بگیریم. واضح است که هیچ مانعی مربوط به پوشیدن پوشیه وجود ندارد. هر چند تا کنون کسی در رابطه با مسئله پوشیه به ما مراجعه نکرده است ولی باید درنظر بگیریم که اگر چنین قانونی تصویب شود احتمال مراجعه نیز به وجود خواهد آمد.

یک دهه پیش، پلیس متروپولیتن در پی درخواست بعضی از افسران زن مسلمان که خواستار پوشیدن حجاب بودند، این مسئله را بررسی و اجازه داشتن حجاب اسلامی را به مسلمانان داد. پلیس اسکاتلند نیز اخیرا اجازه پوشیدن حجاب اسلامی را به زنان مسلمان این اداره داده است.

با آغاز تازه ترین دور استخدام در پلیس انگلیس در هفته گذشته، تاکنون 6 هزار نفر ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد 1 هزار و 100 نفر به استخدام پلیس درخواهند آمد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha