جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام عبدالکریم عابدینی در مراسم افتتاح مدرسه امیرالمومنین(ع) شهرستان آوج

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین عابدینی، حوزه انقلابی را مسئول صیانت از انقلاب اسلامی و آرمان های امام و شهدا خواند و تصریح کرد: حوزه های علمیه باید در بالاترین سطح، مطالبات و رهنمودهای مقام معظم رهبری را پیگیری و اجراء کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» ازقزوین، حجت الاسلام  والمسلمین عبدالکریم عابدینی، در مراسم افتتاح مدرسه علمیه امیرالمومنین(ع) شهرستان آوج، همه عالم را تجلی اسماء حسنی الهی دانست و گفت:  گر طلاب می خواهند در مدرسه معرفت خدا مفید و موثر باشند، باید کارهایشان را با با دستورالعمل های الهی هماهنگ و مرتبط کنند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین، تقوا را اصل مهم در مسیر طلبگی دانست و با تاکید بر این که باید در مسیر الهی حرکت کنیم، بیان داشت: در حوزه های علمیه فرصت های زیاد و ارزشمندی وجود دارد که باید از آنها استفاده کرد؛ تهدیب و تقوا یکی از نمونه های مهم و عینی آن است.

وی با اشاره به ای نکه درهای رحمت الهی به روی هر انسانی که تقوای الهی پیشه کند، گشوده خواهد شد، خاطرنشان کرد: علمایی که به موفقیت رسیده و در جامعه اثرگذار شدند، به موضوع تقوا توجه جدی داشته اند و امروز هم برای اثرگذاری و درک حقیقی و قلبی معارف دینی و سایر علوم، نیازمند توجه به تقوا هستیم.

رئیس شورای حوزه علمیه قزوین، حکمت را یکی دیگر از اصول مورد توجه طلاب دانست و اظهارکرد: قرآن ما را همواره به جستجوی حکمت تشویق کرده و از این رو نباید تنها متوجه ظاهر علوم بود و در ظواهر متوقف شد، بلکه باید به دنبال درک علوم دینی و قرآنی باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی، بصیرت را از دیگر موضوعات مهم طلبگی و حوزه انقلابی دانست و تصریح کرد: در طول تاریخ، مسلمانان زیادی بودند که سیاهی لشکر دشمن شده و نه تنها برای اسلام و دین مفید نبوده، بلکه به آن زیان نیز وارد کردند.

امام جمعه قزوین تقویت و توسعه حوزه های علمیه را با اهمیت دانست و بیان داشت: حوزه های علمیه باید توجه جدی به موضوع بصیرت داشته و برنامه های خود را به گونه ای تدوین کنند که در نهایت به افزایش آن در حوزه های مختلف منجر شود.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی تصریح کرد:  امروز مقام معظم رهبری ناخدای کشتی جهان اسلام است و علما، حوزه های علمیه، اساتید و طلاب نیز خدمه این کشتی بوده و باید تلاش کنیم تا بدنه قابل اعتمادی باشیم.

رئیس شورای حوزه علمیه قزوین، در پایان حوزه انقلابی را مسئول صیانت از انقلاب خواند و تصریح کرد: حوزه های علمیه باید در بالاترین سطح، مطالبات و رهنمودهای مقام معظم رهبری را پیگیری و اجراء کنند و اگر خدای ناکرده در این راه ضعیف عمل کنند، امانتدار خوبی نخواهند بود.

انتهای پیام


 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha