جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
عبدالعزیز بن عبدالله آل شیخ

حوزه/ مفتی عربستان که حرف هایش سر و سامانی ندارد و یک جمله عربی را به درستی ادا نمی کند، یا فراموش کرده و یا خود را به فراموشی زده که این علمای اهل سنت بودند که آنها را از دایره اهل سنت بیرون دانسته اند نه ایرانی ها.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، چندی پیش بود که 200 عالم اهل سنت از جمله شیخ الازهر و مفتی مصر با تجمع در کنفرانسی با عنوان "اهل سنت چه کسانی هستند" در کشور چچن، دایره اهل سنت را تعریف کردند؛ دایره ای که سلفی ها و وهابی ها در آن جایی نداشتند و بدین ترتیب علمای اهل سنت جهان اعلام کردند که سلفی ها از اهل سنت نیستند. این کنفرانس خشم شیوخ وسلفی و وهابی را به ویژه در عربستان برانگیخت؛ چراکه این بار خود اهل سنت و علمای بزرگ این طایفه از آنها بیزاری جستند و این مساله برای آنها بسیار گران تمام شد تا اینکه به تازگی آیت الله العظمی خامنه ای رهبر معظم انقلاب نیز در پیام صریح خود به مناسبت سالگرد قربانی شدن حاجیان ایرانی، آل سعود را شجره ملعونه توصیف کردند و این نیز ضربه دیگری بود که پس از کنفرانس چچن بر آل سعود وهابی وارد شد و باعث خشم شیوخ آنها شد و مفتی عربستان را بر آن داشت از روی عصبانیت مطالبی را بیان کند که قابل دفاع نباشد و همین سخنان نیز باعث افزایش محکومیت آنها در میان علمای مسلمان و افکار عمومی مسلمانان جهان شد؛ چرا که آل شیخ مفتی عربستان ادعا کرد ایرانیان مسلمان نیستند، بلکه مجوس هستند.

پایگاه بحرین الیوم در تحلیل سخنان آل شیخ نوشت:

کنفرانس گروزنی(پایتخت چچن) که علمای اهل سنت از جمله شیخ الازهر در آن شرکت داشتند، وهابیت را از فرقه های اهل سنت خارج کرد؛ چراکه وهابی ها چهره اسلام را مخدوش کرده اند و به بازیچه ای در دست دشمنان اسلام تبدیل شده اند تا با آن جهان اسلام را خراب و اسلام را بدنام سازند.

این ضربه سهمگینی بود که نهاد دینی وهابیت و اربابان سعودی آنها دریافت کردند و همین باعث شد سرکرده نهاد دینی این کشور یعنی عبدالعزیز آل شیخ زمام از کف بدهد و ایرانیان را خارج از اسلام بداند و آنها را به مجوسی بودن متهم سازد در حالی که خود او کسی است که اجدادش لات و عزی را پرستش می کرده اند.

اما مفتی عربستان که حرف هایش سر و سامانی ندارد و یک جمله عربی را به درستی ادا نمی کند، یا فراموش کرده و یا خود را به فراموشی زده که این علمای اهل سنت بودند که آنها را از دایره اهل سنت بیرون دانسته اند نه ایرانی ها.

ایرانی ها هیچ گاه وهابی ها را تکفیر نکرده اند، بلکه همیشه از سیاست های آل سعود و سوء مدیریت آنها در موسم حج انتقاد کرده اند؛ چراکه هر سال شاهد وقوع یک فاجعه در ایام حج هستیم که آخرین آنها فاجعه قتل عام حاجیان در منا و سقوط جرثقیل در مکه بر سر حاجیان در سال گذشته بود.

به نظر می رسد شیخ گمراهی که با این سخنان، جام غضب خود را بر سر ایران خالی کرد، از ترس نابودی و زوال شجره ملعونه وهابیت به رهبری آل سعود به دست و پا افتاده اما فراموش کرده که خداوند متعال می فرماید: «فأمّا الزبدُ فیَذهَب جُفاءً و أمّا ما یَنفعُ النّاسَ فیَمکُثُ فی الأرضِ»؛ (اما كف، بيرون افتاده از ميان مى‏رود، ولى آنچه به مردم سود مى‏ رساند در زمين [باقى‏] مى‏ ماند).(رعد، 17).

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha