چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
اخلاق

حوزه حجت الاسلام والمسلمین قائینی با تاکید بر ضرورت توجه بیشتر به دروس اخلاق و تفسیر، گفت: یکی از ویژگی های اهل بیت(ع)، رحمت و مهربانی آنان است و رسیدن به مقامات عالی اخلاقی نظری و عملی به غیر از مسیر اهل بیت(ع) ممکن نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از همدان، حجت الاسلام والمسلمین محمد محمدی قائینی،  امروز در مدرسه علمیه آخوند همدان با اشاره به اهمیت توجه به درس اخلاق در حوزه های علمیه، گفت: باید دروس اخلاق و تفسیر با جدیت بیشتری در حوزه دنبال شوند.

استاد حوزه علمیه همدان در ادامه با اشاره به روایتی از امام صادق(ع)، خاطر نشان کرد: امام صادق(ع) در روایتی می فرماید که علم اخلاق از اصلی ترین تعالیم است و باید برای تعالی به آن تمسک جست.

حجت الاسلام والمسلمین قائینی خاطر نشان کرد: یکی از ویژگی های اهل بیت(ع)، رحمت و مهربانی آنان است  و رسیدن به مقامات عالی اخلاقی نظری و عملی به غیر از مسیر اهل بیت(ع) ممکن نیست.

وی در ادامه با اشاره به روایتی درباره محبت امام باقر(ع) گفت: شخصی به امام باقر(ع) توهین کرد و بعد از آن به مادر گرامیشان نسبت ناروا داد و امام فرمود اگر تو راست می گویی خداوند مادر مرا بیامرزد و اگر دروغ می گویی خداوند تو را بیامرزد و آن شخص مسلمان شد.

استاد حوزه علمیه همدان با انتقاد از کم توجهی به دروسی مانند تفسیر و اخلاق، اظهار داشت: دروسی مانند اخلاق و تفسیر مهمترین مباحث را در خود جای داده اند و باید با دقت بیشتری به آنها توجه شود در حالی که فقه و اصول در محور توجه قرار گرفته اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha