جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
هجرت روحانی

حوزه/ حجت الاسلام بابایی مجید در ادامه با بیان این که فضای معنوی قم یکی از موانع هجرت است گفت: وجود مرقد حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران سبب دلبستگی طلاب به شهر قم است.

حجت الاسلام حسن بابایی مجید، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان با اشاره به موانع عدم هجرت طلاب از قم به شهرستان ها، اظهار داشت: باید موانع هجرت طلاب از قم به شهرستان ها برطرف شود.

وی با اشاره به نیاز حوزه های علمیه شهرستان ها به اساتید مجرب، خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات حوزه های شهرستان ها کمبود اساتید مجرب است که باید برطرف شود.

حجت الاسلام بابایی مجید در ادامه با بیان این که فضای معنوی قم یکی دیگر از موانع هجرت است، گفت: وجود مرقد حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران سبب دلبستگی طلاب به شهر قم است.

وی با اشاره به مشکلات مالی در شهرستان ها به دلیل کم شدن شهریه، گفت: طلابی که به شهرستان ها برای تبلیغ هجرت می کنند، شهریه آنان با مشکل موجه می شود و این موضوع شرایط را سخت و دشوار می کند.

این مبلغ حوزوی به شرایط مطلوب اجتماعی در شهر قم اشاره کرد و افزود: از دیگر مشکلات طلاب در جهت هجرت به شهرستان ها وجود فضای مناسب تربیتی در شهر قم برای فرزندان آنها است که این امر در شهرستان ها میسور نیست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha