پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
 مسابقات قرآن کریم

حوزه/ مسابقات قرآن کریم در در چهار رشته حفظ موضوعی، حدیث، تفسیر روان و تبلیغ قرآن محور در حوزه علمیه استان کرمانشاه برگزار می شود.

حجت الاسلام برهان قلعه بالایی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمانشاه از برگزاری مسابقات قرآنی در حوزه علمیه استان کرمانشاه خبر داد و عنوان داشت: مسابقات قرآنی در چهار رشته حفظ موضوعی، حدیث، تفسیر روان و تبلیغ قرآن محور برگزار می شود.

مسئول دفتر قرآن و عترت حوزه علمیه استان کرمانشاه بیان داشت: قرآن کریم بهار دلها و مملو از چشمه های دانش است و برای صفای قلب جلایی جز قرآن کریم نمی توان یافت.

این استاد حوزه علمیه اظهار داشت: قرآن کریم مسیری مطمئن برای دستیابی به معارف حیات بخش و  والای دین اسلام است و به زندگی انسان ها سمت و سویی الهی و معنوی می بخشد.

معاون پژوهش حوزه علمیه استان کرمانشاه در ادامه به برگزاری مسابقات قرآن کریم در مدارس علمیه استان کرمانشاه اشاره کرد و عنوان داشت: طلاب و روحانیون مدارس سطح استان در رشته های حفظ موضوعی، حدیث، تفسیر روان و تبلیغ قرآن محور با یکدیگر به رقابت می پردازند.

حجت الاسلام قلعه بالایی در ادامه به برگزاری مسابقات قرآنی مختص طلاب حافظ اشاره کرد و بیان داشت: طلاب حافظ و نخبه در سه بخش 10، 15 جز و حفظ کل قرآن و نهج البلاغه با شرکت در مسابقات قرآنی خود را محک زده و آماده حضور در مسابقات کشوری خواهند شد.

مسئول دفتر قرآن و عترت حوزه علمیه استان کرمانشاه یادآور شد: مسابقات قرآن و نهج الیلاغه در دو بخش کتبی و شفاهی برگزار می شود که در حفظ 10 و 15 جز هر کدام 40 سؤال و حفظ کل قرآن 50 سؤال در اختیار متسابقین قرار خواهد گرفت.

وی در پایان اظهار داشت: در پایان مسابقات با اهدا جوایز از متسابقین برتر تقدیر بعمل می آید و برگزیدگان به مسابقات کشوری اعزام می شوند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha