پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت‌‌الاسلام خطاط

حوزه/ مراسم افتتاحیه سال تحصیلی ۹۶-۹۵ طلاب جدید الورود مراکز تخصصی حوزه های علمیه خواهران استان اصفهان با حضور ۱۲۰ طلبه، استاد و معاونین مراکز تخصصی – حوزوی برگزار شد.

به گزاش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین عبدالامیر خطاط، در افتتاحیه سال تحصیلی 96-95 طلاب جدید الورود مراکز تخصصی حوزه علمیه خواهران اصفهان با بیان حدیثی از حضرت علی(ع)، گفت: خداوند متعال علم جویی را در فطرت انسان قرار داده و همه به دنبال دانستن هستیم؛ ولی دانستنی های مهم مورد غفلت واقع شده است .

وی افزود: دانستنی هایی هستند که حرام نیست، ولی لغو است، ولذا برای کسانی که به دنبال کمال هستند این امور مضر است؛ در تعقیبات نماز می خوانیم :«اعوذ بک من علم لا ینفع». علمی که در بعد مادی و معنوی نقش آفرین است، علم سودمند است؛ همان علمی که انسان را از پرتگاه ها نجات می دهد.

معاون علمی - پژوهشی مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان ابراز کرد: ما باید مسیر خود را بشناسیم و در مسیر شناخت و انس با قرآن و اهل بیت (ع) حرکت کنیم.

در ادامه مراسم، حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی ابطحی، مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان نکاتی را در مورد فضیلت روز عرفه بیان کرد و اظهار داشت: تعلیم و تعلم، بحث و جدل انسان را نمی سازد و اگر تزکیه و مبارزه با هوای نفس نباشد، موجب خسران و ضرر است، لذا ما باید بنده خدا شویم و از اسارت شهوات آزاد شویم.

مدیر حوزه علمیه خواهران اصفهان اذعان ادامه داد: مبادا هوای نفس و شهوات ما را به بندگی شیطان برساند، عالمانی در درس امام صادق(ع) بودند که پست و مقام، جلوه نمایی و...  آنها را به انحراف کشاند و باعث فرقه های ضاله شدند.

وی تصریح کرد: معلم اخلاق خود شوید؛ اگر از نفس خود واعظ ندارید، واعظ بیرونی فایده ندارد؛ انسان می تواند به جایی برسد که به جز خدا نبیند.

حجت الاسلام والمسلمین ابطحی در پایان خطاب به طلاب گفت: فرصت را از دست ندهید، برای این که نویسنده ماهری شوید زیاد مقاله بنویسید؛ به مباحثه، یادداشت برداری و خلاصه نویسی اهمیت دهید؛ در مسابقات علمی شرکت کنید؛ جرأت سؤال کردن داشته باشید، چرا که با سؤال انسان رشد می کند.

برپایه این گزارش، در ابتدای مراسم پیام مدیرحوزه های علمیه خواهران کشور به مناسبت فرارسیدن سال تحصیلی جدید قرائت شد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha