جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
نظری منفرد

حوزه/ استاد حوزه علمیه با تاکید بر این که دعای عرفه خداشناسی و توحید مجسم است، گفت: کسی که این دعا را بخواند و در مضامین آن دقت کند متوجه می شود که امام حسین(ع) چگونه با بیان شیوای خود، توحید را از طریق دعا به مردم ابلاغ کردند.

حجت الاسلام والمسلمین علی نظری منفرد در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با تسلیت به مناسبت سالروز شهادت حضرت مسلم بن عقیل(ع) به تبیین فضایل دعای عرفه پرداخت و اظهار داشت: خداوند متعال گنج هایی را در اختیار ما پیروان اهلبیت(ع) قرار داده که دیگر مسلمانان از آن محروم هستند.

وی با اشاره به اینکه ادعیه ها و حکمت های نقل شده از ائمه معصومین(ع) از گنج های مکتب اهلبیت(ع) است، تصریح کرد: نهج البلاغه امیرالمومنین(ع)، صحیفه سجادیه، دعای افتتاح و دعای سحر ابوحمزه بخشی از گنج های بزرگ شیعه است.

این استاد حوزه علمیه افزود: از جمله گنج های بزرگی که در اختیار شیعه قرار دارد، دعای امام حسین(ع) در روز عرفه است.

حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد با تاکید بر اینکه دعای عرفه  ، خداشناسی و توحید مجسم است، اظهار داشت: کسی که این دعا را بخواند و در مضامین آن دقت کند متوجه می شود که امام حسین(ع) چگونه با بیان شیوای خود، توحید را از طریق دعا به مردم ابلاغ کردند.

وی با اشاره به استقبال هرساله مردم در مراسم دعای عرفه، افزود: پیروان و همه کسانی که به مکتب اهلبیت(ع) علاقه مند هستند، در مضامین دعای عرفه دقت زیادی داشته باشند و از مضامین عرفانی آن غافل نشوند.

این استاد حوزه علمیه تصریح کرد: بعضی از فضلا و بزرگان، این دعا را نه تنها ترجمه کرده اند به صورت تصویری نیز درآوردند که انسان بهتر می تواند به مضامین آن پی ببرد.

حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد در پایان با اشاره به اینکه روز نهم ذی الحجه یکی از ایام الله است، خاطرنشان کرد: امیدوارم همه پیروان مکتب اهلبیت(ع) از برکات و فضایل این روز به خصوص روزه روز عرفه غفلت نکنند.

انتهای پیام/313/33

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha