پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
روحانی شیعیان کشمیر هنوز در حبس خانگی است

حوزه/ علت بازداشت خانگی حجت الاسلام والمسلمین موسوی، ابراز نگرانی وی نسبت به عملکرد دولت هند در به کارگیری خشونت در سرکوب معترضان کشمیری است!

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین سیدحسن علی موسوی صفوی، روحانی برجسته شیعیان کشمیر و امام جماعت مسجد بارگاه امام در بدگام، 64 روز است که  در بازداشت خانگی به سر می‌برد.

وی رئیس «انجمن شریعت شیعیان» در کشمیر و یکی از شخصیت‌های برجسته تمامی احزاب حزب حریت کشمیر است.

گزارش‌های ارسالی از سرینگر هند حاکی است که علت بازداشت خانگی حجت الاسلام والمسلمین موسوی صفوی، ابراز نگرانی وی نسبت به عملکرد دولت هند در به کارگیری خشونت در سرکوب معترضان کشمیری است. در پی سخنرانی اعتراضی وی، مقامات هندی او را تحت بازداشت خانگی قرار داده و انجام فعالیت‌های اجتماعی و مذهبی توسط ایشان را ممنوع اعلام کردند.

در پی ممنوعیت فعالیت‌های مذهبی برای ایشان، حجت الاسلام موسوی به مدت 9 هفته است که نتوانسته‌د در اقامه نماز جماعت مسجد اصلی کشمیر و بارگاه امام در بدگام حضور داشته باشد. پیروان و طرفداران وی راهپیمایی اعتراض آمیزی به منظور آزادی ایشان در روز عید قربان برگزار می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین حسن موسوی همچنین همبستگی خود را با سیدحسن شاه گیلانی سرپرست حزب حریت کشمیر نشان داده است.

شیعیان پاکستان پیش از این نیز حمایت خود را از رهبران معترضان کشمیر نشان داده‌اند و از دولت هندوستان خواستار آزادی آقاحسن علی موسوی و دیگر بازداشت شدگان شدند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha