چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام سید علی عماد

حوزه/ معاون پژوهش حوزه بر لزوم ایجاد مجرای دقیق و مشخص حمایت از پژوهش های دینی و حوزوی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین سید علی عماد، پیش از ظهر امروز در دیدار شورای دین پژوهان کشور با آیت الله اعرافی گفت: فعالیت شورای دین پژوهان،  پس از یک دهه وقفه، مجددا دنبال می شود، ولی باید توجه داشت که در این سالها جغرافیا و گسترده و موضوعات علمی در عرصه دین پژوهی تغییرات گسترده ای داشته است.

وی افزود: اگر این فضا را به درستی تشخیص دهیم می توانیم به نیازهای روز پژوهشی احاطه بهتری داشته باشیم تا بتوانیم در زمینه راهبری این فعالیت ها نقش ماندگارتری داشته باشیم.

معاون پژوهش حوزه های علمیه اظهارکرد: در عرصه پژوهش های دینی نیازمند نگاه درجه2 قوی و جدی هستیم؛ نهادهای پژوهشی در واقع همچون نهادهای مردم محوری هستند که باید از آنها حمایت شود؛ در عرصه حمایت از پژوهش ها باید ساماندهی دقیق تری انجام شودکه بتوانیم بهترین هزینه کرد و استحصال نتایج مفید تری را شاهد باشیم.

وی بیان کرد: یکی از نگاه های جدی که باید در حوزه ایجاد شود، حمایت سازمانی و دقیق و مشخص و مدون از عرصه پژوهش است؛ به عنوان مثال برخی وزارتخانه ها تا 3درصد از بودجه خود را به پژوهش اختصاص می دهند که این مساله باعث ایجاد مطالبه قانونی بخش پژوهش می شود.

معاون پژوهش حوزه گفت: یکی از ساحت های اصلی حوزه، فعالیت در عرصه پژوهش است و همه ساله حمایت هایی از سوی مدیریت حوزه از فعالیتهای پژوهشی انجام می شود، ولی در این عرصه نیازمند یک چنین حمایت هایی باشیم تا پژوهش بتواند از یک مجرای معینی توسعه یابد.

حجت الاسلام والمسلمین عماد اظهارکرد: نظام حمایت و پشتیبانی از فعالیت های پژوهشی دینی و حوزوی باید تعریف شود؛ خوشبختانه فضای مناسبی برای گفتگوهای علمی و آزاد در عرصه دینی و حوزوی بوجود آمده است که این عرصه باید با مراعات ملاحظات خود، ادامه یابد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha