پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کاظم قاضی زاده

حوزه/ تاکید مدیر موسسه فرهنگی و پژوهشی فهیم بر لزوم حمایت بیشتر از موسسات علمی و پژوهشی خصوصی در حوزه دین.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین کاظم قاضی زاده امروز در دیدار اعضای شورای دین پژوهان کشور با آیت الله اعرافی گفت: تقویت عرصه پژوهش در حوزه یکی از مهمترین مسایلی است که باید دنبال شود.

وی افزود: فضای پژوهش عمومی در حوزه باید مورد تحلیل و بررسی قرار گیرد زیرا این عرصه نیازمند تقویت است و باید راهی یافت تا بتوانیم روح پژوهشگری را در حوزه توسعه دهیم.

مدیر موسسه فهیم بیان کرد: آیت الله مجتهدی در تهران،  روش جالبی داشتند و اساتید را برای تربیت یک یا دو شاگرد انتخاب می کرد و این روش باعث می شد که احاطه بیشتری از سوی اساتید بر طلاب جوان از نظر علمی و اخلاقی ایجاد شود.

استاد حوزه تصریح کرد: سنت های علمی و پژوهشی حوزه از جمله مباحثات علمی باید  توسعه یابد زیرا اگر به این عرصه ها توجه نکنیم غنای علمی طلاب ایجاد نخواهد شد.

وی گفت: نقد و بررسی فعالیت های علمی اساتید نیز در حوزه الزامی است؛ در دیداری که با آیت الله العظمی سیستانی داشتیم، ایشان می فرمود،  از گذشته به دنبال این مطلب بودیم که اساتید در جمعی حضور یابند و مباحثه علمی کنند و شاگردان نیز باید در این مجلس حضور یابند تا بدانند که گستره علمی به آن چیزی که دریک مجلس می شنوند خلاصه نمی شود.

این استاد حوزه بیان کرد: مراکز تخصصی و علمی و فقهی در حوزه باید حرف های جدی و عمیق بزنند؛ زیرا کار آنها ایجادفضای جدید برای فعالیت های علمی و پژوهشی است؛ حوزه پژوهش درآمد زا نیست ولی در عین حال راهبردی و مهم است؛ به همین دلیل باید حمایت های خوبی از این حوزه ازنهادهای زیربط انجام شود.

وی گفت:  امروزه نهادهای خصوصی غیردولتی در عرصه پژوهش های علمی و حوزوی فعالیت می کنند که باید مورد حمایت قرار گیرند؛ حمایت در عرصه انتشار آثار و مجلات و... از جمله حمایت هایی است که می توان از این موسسات داشت.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha