پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
تولیت مدرسه اباصالح المهدی(عج) شهرستان زرقان

حوزه/ تولیت مدرسه اباصالح المهدی(عج) زرقان، اظهار داشت: خانواده ها با گرفتن درس عبرت از زندگی بزرگان دین ما، می توانند از خیلی حوادث و خطراتی که در کمین فرزندان آنها است پیشگیری کنند و با نصیحت و دلسوزی از بلاهای خانمان سوز امروزه در امان باشند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از فارس، حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین موحدی تولیت مدرسه اباصالح المهدی(عج) شهرستان زرقان، در مراسم آغاز دهه ولایت در جمع طلاب، همسران و فرزندان روحانی این شهرستان، ضمن تبریک عید سعید قربان اظهار داشت: والدین هر چند خودشان متدین باشند، اما خطر برای فرزندانشان وجود دارد و اگر مواظب محیط و دوستان و رفت و آمد عزیزانشان نباشند، خطر انحراف است.

استاد حوزه علمیه شهرستان زرقان،افزود: امروزه باید تمام جوانب و نکات اخلاقی و روانشناسی فرزندان را کنترل و راهنمایی کرد.

وی اضافه کرد: مردم ما باید توجه داشته باشند انحراف در فرزندان بعضی از خانواده ها امری طبیعی است و نباید تعجب کرد. مهم این است که خواص و افرادی که در جامعه دارای موقعیت هستند بدانند که اگر چه همه در معرض خطرند، اما خطر افراد متدین و سرشناس را بیشتر تهدید می کند و ابزار و زمینه های خطر در اطراف آنها بیشتر است.

حجت الاسلام والمسلمین موحدی بیان کرد: شهرت، سابقه خوب، برخوردار بودن از امکانات مادی و ده ها مورد دیگر از اموری هستند که در صورت نداشتن تقوای لازم و عمیق، نه تنها خود انسان را به تباهی می کشاند، بلکه فرزندان و اطرافیان را منحرف می کند.

تولیت مدرسه اباصالح المهدی(عج) زرقان خاطرنشان کرد: یکی از پیامبرانی که داستان او چند مرتبه در قرآن کریم آمده و از زوایای مختلف مورد توجه قرار گرفته، حضرت نوح(ع) است.

وی یادآور شد: حضرت نوح جزء پیامبران اولوالعزم بود و در میان انبیاء بیشترین عمر و مدت تبلیغ و هدایت مردم را داشته است و به شیخ الانبیاء شهرت پیدا کرد. حدود 950 سال مدت رسالتش طول کشید و سلامی که خداوند در قرآن کریم به ایشان می کند به احدی از پیامبران نکرده است.

استاد حوزه فارس ادامه داد: اما فرزند ایشان، در اثر همنشینی با دوستان فاسد و محیط بد، منحرف شد و راهنمایی و دلسوزی آن پدر الهی و ملکوتی در او اثری نکرد و در پایان، همراه کافران و دشمنان غرق شد و به ضرب المثل تاریخ برای عبرت دیگران تبدیل شد.

وی تاکید کرد: پس بنابراین خانواده های ما با گرفتن درس عبرت از زندگی بزرگان دین ما،که منبع این ماجراهای آموزنده قرآن کریم است، می توانند از خیلی حوادث و خطراتی که در کمین فرزندان آنها است پیشگیری کنند و با نصیحت و دلسوزی از بلاهای خانمان سوز امروزه در امان باشند.

حجت الاسلام موحدی در پایان این نشست خانوادگی اظهار داشت: امروز مردم آگاه ما نباید گول برخی از خواص عوام فریب را بخورند بلکه با دقت در آیات قرآن بصیرت خود را افزایش دهند و بر فهم و شعور سیاسی و اجتماعی خود بیافزایند و نگذراند آن بلائی که بعضی از دشمنان به ظاهر دوست بر سر پیامبران و ائمه اطهار(ع) آوردند، بر سر انقلاب و رهبری بیاید و حوادث تلخ تاریخ تکرار شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha