جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
اربعین حسینی

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) محمودآباد، پیاده روی اربعین حسینی را نماد وحدت در جهان اسلام خواند و گفت: حضور اهل تسنن و شیعیان در کنار یکدیگر در پیاده روی اربعین حسینی، نشان دهنده اثر عمیق فرهنگ عاشورا و احساس نیاز به این فرهنگ است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام رضا عباس زاده گنجی، مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) محمود آباد، امروز امروز در جمع طلاب این مدرسه با اشاره به نزدیک شدن به ایام اربعین حسینی، گفت: به امید خدا برای دومین سال پیاپی شاهد حضور کاروان طلاب این مدرسه در اربعین حسینی خواهیم بود.

مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) محمودآباد با اشاره به حضور طلاب در مراسم با شکوه اربعین حسینی، ابراز داشت: در سال های گذشته حضور طلاب در این مراسم باشکوه و معنوی چشمگیر و قابل توجه بود، اما در سال جاری با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری برای حضور طلاب در عرصه های فرهنگی، شاهد اعزام دومین کاروان پیاده اربعین حسینی به کربلا خواهیم بود.

حجت الاسلام گنجی تصریح کرد: حضور طلاب در کاروان های اربعین حسینی و مسیر پیاده روی موجب خواهد شد که بتوانند برنامه های ارزشمند تبلیغی وفرهنگی در این مراسم و همراه با کاروان ها داشته باشند.

وی ادامه داد: سال گذشته نخستین گروه طلاب مدرسه علمیه امام صادق ع با جمعیت 120 نفره از این مدرسه و با کمک مدیریت استان به مراسم اربعین حسینی اعزام شدند.

 مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) محمودآباد به حضور باشکوه ملت ایران از اقصی نقاط ایران وحتی کشورهای مختلف در این کنگره عظیم معنوی اشاره و بیان کرد: زمانی که ایرانی ها در مراسم اربعین حضور نداشتند داعش در نزدیکی های کربلا وبغداد بود و ورود زائران اربعین حسینی موجب شد که خطر داعش از عتبات عالیات وحتی بغداد دفع شود.

حجت الاسلام گنجی خاطرنشان کرد: اربعین حسینی از چند سال پیش رونق خوبی گرفته است و حضور ایرانی ها و انقلابیون سراسر جهات در مراسم اربعین حسینی موجب شد که داعش کیلومترها عقب نشینی کند.

مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) محمودآباد یادآور شد: هر زائری که با خلوص نیت وارد این سرزمین می شود خیر و برکت آن ملموس است و این حرکت انقلابی مردم بهترین پاسخی است که به تکفیری ها می دهیم چرا که عتبات عالیات هیچگاه از شیعیان جدا نیست.

وی در پایان با اشاره به این که مدرسه علمیه امام صادق(ع) محمودآباد امسال نیز در این کنگره عطیم جهانی حاضر است، گفت: امسال نیز مانند سال گذشته طلاب علوم دینی این مدرسه علمیه در پیاده روی اربعین حاضر خواهند بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha