چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ |۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 17, 2024
آیت الله استادی

حوزه/ اعضای هیئت رئیسه مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با آیت الله استادی دبیر شورای عالی حوزه های علمیه دیدار کردند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، آیت الله استادی در دیدار اعضای هیئت رئیسه مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: دروس متعدد و متفاوتی در حوزه علمیه قم برگزار می گردد فقه، اصول، فلسفه، کلام، تفسیر و ... ولی در مباحث عقلی باید دقت داشته باشیم، چون این مباحث با اعتقادات سروکار دارند.

دبیرشورای عالی حوزه های علمیه افزود: هیئت رئیسه مجمع عمومی جامعه مدرسین می تواند نسبت به گسترش مباحث اخلاق در حوزه فعالیت بیشتری داشته باشد و فرهنگ اهتمام به تربیت اخلاقی طلاب را در بین اساتید نهادینه کند و طرح هایی که در کمیته ها تصویب می شود را از مبادی رسمی دنبال نمایند.

آیت الله استادی با انتقاد ازبرخی موازی کاری ها در حوزه علمیه خاطرنشان کرد: گرچه امور حوزه باید با دقت فراوان صورت بگیرد، ولی مجمع عمومی باید کارهای انجام نشده را پیگیری کند و همیشه این رابخاطر داشته باشیم، موازی کاری در حوزه علاوه بر صرف وقت موجب راکد ماندن طرح ها و پیشنهادات می گردد و این از آسیب های بزرگ حوزه ما است.

دبیر شورای عالی حوزه گفت: همه همت ما باید در عمل مشخص گردد تا ثمره آن پیدا شود و مجمع عمومی جامعه مدرسین که متشکل از اساتید حوزه است می تواند در عرصه عمل، بسیاری از آسیب ها را مرتفع کند.

آیت الله استادی بیان داشت: اینکه شما با کمترین هزینه کارهایتان را انجام می دهید بسیار خوب است و همین رویه را ادامه دهید، این همان منش طلبگی است که باید در حوزه پایدار و ماندگار بماند.

وی در پایان ضمن تاکید بر انجام کارهای علمی افزود: اگر شورای عالی حوزه، ترتیبی دهد که این  طرح یا طرح های دیگر از طرف اساتید باشد بهتر است.

خاطرنشان می شود: در ابتدای دیدار حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال گزارشی از ساختار جامعه مدرسین پس از تأسیس مجمع عمومی ارائه داد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha