جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
برگزاری نماز عید قربان در فیلیپین، تحت تدابیر شدید امنیتی

حوزه/ مسلمانان فیلیپین نماز عید سعید قربان را به دلیل وضعیت نامساعد آب و هوایی یا نگرانی‌های امنیتی در مساجد و مکان‌های سرپوشیده خواندند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از philstar.com، روز گذشته روحانیون مذهبی در فیلیپین با حضور در خطبه‌های نماز جماعت عید سعید قربان که تحت اقدامات امنیتی بسیار شدیدی برگزار شد، از مسلمانان این کشور خواستند تا از آموزه‌های اسلامی در راستای صلح و مدارا تبعیت کنند. نمازگزاران در منطقه خودمختار میندنو، نماز جماعت روز عید قربان را به دلیل وضعیت نامساعد آب و هوایی یا نگرانی‌های امنیتی در مساجد یا مکان‌های سرپوشیده برگزار کردند.

احتمال حملات تروریستی از سوی گروه‌های افراط‌گرا در فیلیپین مانند تشکیلات ابوسیاف، جبهه آزادی بخش ملی مورو و جبهه آزادیبخش اسلامی مورو سبب بروز نگرانی در جامعه اسلامی شده بود.

پیام‌های منتشر شده در اینترنت و شبکه‌های اجتماعی فیلیپین مدعی احتمال حملات تروریستی گروه‌های تندرو در میندنو مرکزی به منظور برهم زدن جشن عید قربان شدند. این حملات احتمالی در پاسخ به کشته شدن 57 عضو مسلح گروهک تروریستی ابوسیاف توسط نیروهای دولتی در سولو عنوان شد.

روز گذشته فرماندار میندنو از ساکنان این منطقه خواست تا علیه افراط‌گرایان مذهبی متحد شده و گفت: این گروه‌ها برای رسیدن به خواسته‌های بیمارگونه‌شان اقدام به سوءتفسیر آموزه‌های اسلامی می‌کنند. آموزه‌هایی که درباره عشق ورزیدن به مردم و دیگر مخلوقات خداوند، از جمله طبیعت، احترام به دیگر مذاهب و اتحاد میان مسلمانان و غیر مسلمانان هستند. اسلام حمایت بسیار قوی برای اتحاد میان ادیانی و دوری جستن از آزار و اذیت مذهبی دارد.

معاون فرماندار نیز گفت: تلاش‌های جناح‌های خودخوانده جهادی برای دامن زدن به نفرت علیه غیرمسلمانان باعث ناراحتی است. افراط‌گرایی مذهبی اسم بی‌مسمایی در اسلام است، اسلام که واژه آن عملا به معنای صلح است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha