پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام فرحزاد

حوزه/ سخنران مسجد جمکران گفت: لقب امیرالمؤمنین ویژه امام علی(علیه السلام) است و برای هیچ یک از اهل بیت(علیهم السلام) به کار نرفته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله فرحزاد شب گذشته در مراسم دعای توسل مسجد مقدس جمکران اظهار داشت: عید سعید غدیر خم از بزرگ‌ترین اعیاد مسلمانان است که در یکی از بهترین ماه‌های قمری «ذی الحجه» قرار گرفته است.

کارشناس برنامه سمت خدا بیان داشت: پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله) به امر خدا به مسلمانان فرمودند که باید به امیرالمؤمنین(علیه السلام) سلام دهید؛ لقب امیرالمؤمنین ویژه امام علی(علیه السلام) است و برای هیچ یک از اهل بیت(علیهم السلام) به کار نرفته است؛ در واقع می توان گفت که غدیر زمینه ساز ظهور حضرت حجت(عجل الله تعالی فرجه) است.

وی درباره اهمیت غدیر و بیعت با ولایت تأکید کرد: در احادیث و روایات آمده که اگر مردم در همان صدر اسلام با حضرت علی(علیه السلام) بیعت می کردند، ظلم، معصیت و اختلاف در جهان وجود نداشت؛ اگر عید غدیر خم درست شود، تمام مسائل دیگر نیز تحت الشعاع این عید بزرگ حل خواهد شد.

کارشناس دینی رسانه ملی ابراز داشت: در روز عید غدیر مستحب است که با روی خوش، ذکر «الحمدلله الذی جعلنا من المتمسکین بولایة امیرالمؤمنین علی علیه السلام» را به یکدیگر بیان کرده و به مصافحه بپردازند.

وی ادامه داد: هر کس ولایت اهل بیت(علیهم السلام) را پذیرفت و از آن پیروی کرد، نجات یافته و هر شخصی که از آن ها پیروی نکند، از 72 فرقه گمراه است که هلاک خواهند شد؛ اطعام در روز غدیر ثواب بسیار بالایی دارد و حتی توصیه شده که برای اطعام در غدیر، ‌پول قرض کنید.

حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد افزود: 14 ذی الحجه روز اعطای فدک از سوی خداوند متعال به حضرت زهرا(سلام الله علیها) است که مهمترین خطبه بی‌بی دوعالم نیز با موضوع خطبه فدکیه در این روز ایراد شده که می فرمایند: چرا چیزی که خداوند متعال به من داده است را از من گرفتند.

وی خاطرنشان کرد: امام رضا(علیه السلام) می فرمایند که مهمترین آیه در منقبت جدمان مولا امیرالمؤمنین(علیه السلام) آیه مباهله است؛ عید مباهله که در 24 و 25 ذی الحجه واقع شده، کمتر از عید غدیر نیست و باید گرامی داشته شود.

سخنران مسجد مقدس جمکران به آیه تطهیر اشاره کرد و گفت: این آیه درباره اهل بیت(علیهم السلام) وارد شده و آن ها را از هر گونه گناه و معصیت مبرا می داند؛ عصمت و طهارت اهل بیت(علیهم السلام) در آیه 33 سوره احزاب با عنوان آیه تطهیر به اثبات رسیده است.

کارشناس برنامه سمت خدا در پایان اظهار داشت: خداوند روزی در عالم، بالاتر و بهتر از روز عید غدیر خم خلق نکرده است؛ در این روز خداوند متعال به پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله) امر می فرمایند که باید امیرالمؤمنین(علیه السلام) را به عنوان جانشین خود معرفی کنی و اگر این کار را انجام ندهی، رسالتت را انجام نداده ای.

انتهای پیام  313/17

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha