چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی

حوزه/ امروز به خصوص رسالت مهم نهادها و دستگاه های فرهنگی باید تلاش مستمر و خستگی ناپذیر در جهت تقویت فرهنگ دینی جامعه باشد و این امر به ویژه از مراکزی همچون وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، دفتر تبلیغات اسلامی، اداره اوقاف و امور خیریه، سازمان تبلیغات اسلامی، مرکز رسیدگی به امور مساجد و ... که دارای ردیف بودجه هایی نیز هستند، بیشتر انتظار می رود.

حجت الاسلام و المسلمین سید احمد حسینی خراسانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه»با اشاره به دغدغه های فرهنگی اخیر مقام معظم رهبری و انتظارات به حق ایشان از مسئولان، نخبگان، حوزه های علمیه و مردم در عرصه فرهنگ اظهار داشت: بدون تردید توجه جدی به مباحث فرهنگی جامعه، ضامن تحقق اهداف بلند انقلاب اسلامی است که البته این امر به صرف شعار و سخنرانی محقق نمی شود؛ بلکه بیش از هر چیز نیازمند اقدام و عمل مسئولانه و متعهدانه است.

وی با تأکید بر این که رفع دغدغه های رهبر معظم انقلاب، مستلزم رسیدگی جدی به وضعیت فرهنگی جامعه است، گفت: امروز به خصوص رسالت مهم نهادها و دستگاه های فرهنگی باید تلاش مستمر و خستگی ناپذیر در جهت تقویت فرهنگ دینی جامعه باشد و این امر به ویژه از مراکزی همچون وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، دفتر تبلیغات اسلامی، اداره اوقاف و امور خیریه، سازمان تبلیغات اسلامی، مرکز رسیدگی به امور مساجد و ... که دارای ردیف بودجه هایی نیز هستند، بیشتر انتظار می رود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ابراز داشت: حقیقتاً اگر قرار است اقتصاد مقاومتی تحقق پیدا کند و مردم ما انقلابی بمانند، انقلابی فکر کنند و انقلابی عمل کنند و نیز اگر قرار است جلوی نفوذ دشمن گرفته شده و امنیت همه جانبه در کشور حکمفرما شود و ما به عدالت مورد نظر اسلام دست یابیم، باید بدانیم که بستر و زیربنایش توجه به مسائل فرهنگی است.

وی یادآور شد: در واقع این فرهنگ است که سبب اصلاح و یا تغییر نامطلوب در سبک زندگی ما می شود؛ از این رو نباید از ابعاد و عرصه های گوناگون آن غفلت کرد.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی خراسانی همچنین با بیان این که مسئولان باید برای به جریان انداختن مسایل فرهنگی جامعه به شکل دقیق خود اهتمام ویژه ای داشته باشند، گفت: البته این کار شدنی است؛ منتهای مراتب یک مقدار دلسوزی، تعهد و جدیت می طلبد تا ما بتوانیم نه در شعار؛ بلکه در عمل به تقویت فرهنگ و اخلاق اسلامی مردم کمک کنیم.

 

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha