جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
شورای اسلامی اندونزی، آتش زدن جنگل‌ها را حرام دانست

حوزه/ بالاترین مقام اسلامی اندونزی اعلام کرده که سوزاندن تعمدی جنگل‌ها و مزارع برای مسلمانان گناه و حرام است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»به نقل از straitstimes.com، بالاترین مقام اسلامی اندونزی اعلام کرده که سوزاندن تعمدی جنگل‌ها و مزارع برای مسلمانان گناه بوده و حرام است.

دگتر چوزامی یانگو، از شورای علمای اندونزی روز گذشته فتوای صادر شده توسط این شورا را در رابطه با سوزاندن زمین‌ها به خبرنگاران اعلام کرد.

او در این باره گفت: این فتوا مربوط به سوزاندن تعمدی جنگل‌ها و مزارع است و به آتش‌های تصادفی مربوط نمی‌شود.

دکتر چوزامی عضو ارشد کمیته فتوای این شورا، در یک کنفرانس خبری مشترک با وزارت محیط زیست و جنگلداری اندونزی، با اشاره به آیات قرآنی اضافه کرد: تسهیل، غفلت و یا سوءاستفاده از سوزاندن جنگل‌ها یا زمین‌های زراعی حرام است.

اکثریت جمعیت کشور اندونزی را به ویژه در روستاها، مسلمانان تشکیل می‌دهند. سیتی نوربایا بکر وزیر محیط زیست وجنگلداری اندونزی امیدوار است که این فتوای شورا سبب شود مسلمانان خصوصا در مناطق روستایی اندونزی، آتش زدن زمین‌های کشاورزی را به منظور صاف کردن زمین، از نظر اخلاقی اشتباه دانسته و دست از این عمل بردارند.

سیتی نوربایا در این باره گفت: ما به این نتیجه رسیده‌ایم که گذاشتن قانون برای این امر کفایت نمی‌کند و ارزش‌های اخلاقی و دینی برای مردم مهمتر می‌باشد.

کشور اندونزی سال‌هاست که با مسئله سوزاندن غیرقانونی جنگل‌ها روبرو است که یکی از دلایل اصلی، بحران سالانه فرامرزی مه در این کشور است. دولت جاکارتا برای جلوگیری از تکرار سطوح آلودگی هوای ثبت شده در سال گذشته با کسانی که برای صاف کردن زمین‌های جنگلی به منظور کشاورزی، جنگل‌ها را آتش می‌زنند، مقررات سختگیرانه‌ای وضع کرده است. با این حال حریق‌های تعمدی خصوصا در خصوصا در مناطق کالیمانتان و سوماترا هنوز ادامه دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • سلمان ۰۱:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۸
    0 0
    ماشالله