جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام مشرفی حوزه خراسان جنوبی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خراسان جنوبی با اشاره به تحصیل ۵۳۰۰ طلبه در ۲۸ مدرسه، گفت: برخی از طلاب به خاطرکمبود فضای آموزشی به دیگر استان ها مهاجرت می کنند و در بعضی شهرستان ها نیز به دلیل امکانات نامناسب مدارس رو به تعطیلی اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین محسن مشرفی، امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی 96-95 حوزه علمیه خراسان جنوبی، در مدرسه تخصصی امیر المومنین(ع) بیرجند، اظهار کرد: شش سال پیش نمایندگی حوزه خراسان جنوبی تاسیس  و در حال حاضر مدیریت استانی حوزه در حال شکل گیری است.

وی با اشاره به اینکه خراسان جنوبی 28 مدرسه علمیه دارد، عنوان کرد: 25 مدرسه زیر نظر حوزه اعملیه خراسان و 3 مدرسه نیز زیر نظر حوزه های سفیران هدایت قم می باشند.

مدیر حوزه عملیه خراسان جنوبی از تحصیل 5300 طلبه در مدارس این استان خبر داد و افزود: از 350 طلبه ورودی سال تحصیلی جدید، 150 نفر خواان و 200 نفر برادران می باشند.

حجت الاسلام والمسلمین مشرفی، یا اعلام این که استان خراسان جنوبی به دلیلی رشد قابل توجه بعد از استان شدن، رشد بسیار زیادی در عرصه آموزش های دینی دارد، ابراز داشت: این استان در محرومیت به سر می برد. البته هر چند نسبت به دیگر استان ها از هر لحاظ عقب هستیم، ولی گام های موثر و مفیدی برای آینده برداشته شده است.

وی با اشاره به کمبود فضای آموزشی در خراسان جنوبی، خاطر نشان کرد: برخی طلاب به خاطر نبود کمبود فضای آموزش به دیگر استان ها مهاجرت می کنند و همچنین در بعضی شهرستان ها به دلیل امکانات نامناسب مدارس علمیه رو به تعطیلی است.

مدیر حوزه علمیه خراسان جنوبی در پایان تاکید کرد: حوزه های علمیه باید انقلابی بمانند و برای پیشرف جامعه تلاش کند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha