پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین عبادی، طلاب را نجات غریق انسان ها خواند و گفت: روحانیون و طلاب، انسان ها را از اندیشه و عمل ناپاک نجات می دهند و این بزرگترین نعمت در جهان هستی است.

 به گزارش خبرگزاری «حوزه» در بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی، امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی 96-95 حوزه علمیه خراسان جنوبی سال، در مدرسه تخصصی امیرالمومنین (ع) بیرجند با تبریک دهه ولایت، اظهار کرد: بزرگترین نعمت، شکر نعمت های پروردگار است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، برخی نعمت های الهی را مشروط  به عواملی دانست و تاکید کرد: نعمت ها عالم به دلیل این که وابسته به مادیات هستند می توان آن را درجه دو در نظر گرفت، ولی بعضی نعمت ها که وابسته به مادیات نیستند، قابل وصف شدن نمی باشند.

وی، تمام نعت های جهان خلقت را در اختیار انسان عنوان کرد و افزود: همه نعمت های الهی در راه رشد و پیشرفت به انسان کمک می کنند و این ها مشروط  به شرط است. مهمترین شرط استفاده درست و صحیح از نعمت ها، بندگی خدای متعال ونعمت هدایت است.

حجت الاسلاموالمسلمین عبادی با تاکید بر این که توسعه و پیشرفت زندگی مشروط به نعمت هدایت و بندگی است، افزود: متاسفانه انساان از نعمت هدایت محروم است و این محرومیت از ناحیه خودش است و هیچ نعمتی بالاتر از نعمت هدایت نیست و هیچ محرومیتی بالاتر از نادانی نیست.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبس در ادامه تحصیل در حوزه و تبلیغ دین را از نعمت های ارزشمند خواند و خطاب به طلاب گفت: راهی که شما انتخاب کرده ا، بهترین انتخاب برای خوشبختی، سعادت و هدایت خود شما و دیگران می باشد.

وی، شکر نعمت هدایت را هدایتگری دانست و افزود: طلاب جوان باید قدر فرصت ها را بدانند، چرا که ما کمبود علم و صنعت و تکنیک نداریم، بلکه کمبود اندیشه دینی و الهی و شخصیت هایی همانند مطهری ها و بهشتی ها داریم.

 حجت الاسلام والمسلمین عبادی، طلاب را نجات غریق انسان ها خواند و گفت: روحانیون و طلاب، انسان ها را از اندیشه و عمل ناپاک نجات می دهند و این بزرگترین نعمت در جهان هستی است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha