جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کد خبر: 393910
۲۴ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۲
ماهنامه سنجاقک

حوزه/ یکصدو سی و هشتمین شماره ماهنامه "سنجاقک" از سوی دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم منتشر و روانه بازار نشر شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» در شماره جدید ماهنامه فرهنگی آموزشی خردسالان ایران با عنوان "سنجاقک" می ‌خوانیم:

«درخت»، «یک روز زیبا»، «بند بندی»، «خیلی مواظبم باش!»، «چشمۀ غدیر»، «پیش بندی»، «آبا بازی»، «یک اسب آبی»، «آب»، «پیراهن نو»، «خواب جوجه - خونه»، «اول آینه!»، «فیل سواران»، «آقای راننده – کفش های...»، «شیر»، «دریا»، «قایق برگی» و «تو هم می تونی».

سنجاقک ماهنامه ‌ای است که برای خردسالان تهیه شده است. این مجله برای جنبه ‌های آموزشی، سرگرمی، افزایش مهارت ‌های علمی، کسب اطلاعات و تقویت قدرت تجسم و تخیل خردسالان مفید باشد.

در بخشی از این ماهنامه ذیل موضوع چشمۀ غدیر آمده است: «مردم با پیامبر خدا(ص) به سفر حج و زیارت کعبه رفتند. آن ‌ها وقتی از این سفر برمی‌ گشتند، در «غدیر خُم» استراحت کردند. آن‌ جا چشمۀ غدیر بود و هوای خوب و خنکی داشت. پیامبر خدا(ص) در آن‌ جا به مردم گفت: «حرف مهمّی از طرف خدا دارم.»

مردم سه روز آن ‌جا ماندند تا حاجی ‌هایی که جلوتر بودند، برگردند و خودشان را به غدیر خم برسانند و کسانی هم که عقب ‌تر هستند، به آن‌ ها برسند.

روز سوّم، همۀ حاجی ‌ها در غدیر خم بودند. آن ‌ها نماز ظهر را با پیامبر (ص) خواندند. بعد از نماز، پیامبر (ص) در جای بلندی ایستاد. علی(ع)، پسرعمو و داماد پیامبر (ص) هم کنار آن حضرت ایستاده بود.

پیامبر (ص) دست علی(ع) را بالا گرفت و به مردم گفت: «به دستور خدای مهربان، بعد از من، علی جانشین من و امامِ شماست».

بعد از سخنرانی پیامبر (ص)، مردم به امام علی(ع) تبریک گفتند. به شهرهای خودشان برگشتند و این خبر را به همه رساندند.»

شماره 138 ماهنامه فرهنگی آموزشی خردسالان ایران با عنوان "سنجاقک" به مدیر مسئولی محمد حسنی از سوی دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم ویژه شهریور 1395 در 36 صفحه به قیمت 2500 تومان منتشر شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha