جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام فال اسیری - حوزه فارس

حوزه/ تولیت مدرسه امام مهدی(عج) شهرستان نیریز با تاکید بر هوشیاری مسئولان و مردم در برابر توطئه دشمنان گفت: امروز دشمن از هر منفذی جهت نفوذ استفاده می کند .

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی فال اسیری تولیت مدرسه امام مهدی(عج) شهرستان نیریز امروز در جمع طلاب این حوزه به مسئله تولی و تبری اشاره کرد و گفت: اظهار ارزش های اصیل اسلامی و اصول ثابت ارزشی، علاوه بر این که روح امید و دل گرمی را در افراد و گروه های دلداده به آرمان های اسلامی می دمد، از نفوذ عناصر منافق صفت و فرصت طلب در بدنه ی جامعه تا حدود زیادی پیشگیری می کند.

وی افزود: دو پهلو سخن گفتن؛ در موقع دفاع از حق، سکوت مصلحتی کردن، از خطرناکترین شعبه های نفاق است، که دامنگیر افراد می شود.

استاد حوزه فارس ادامه داد: شاید توصیه به بلند صلوات فرستادن در هنگام شنیدن و یا گفتن نام مبارک پیامبر اعظم(ص) که در روایات اسلامی آمده است به نوعی تعلیم همین درس است؛ زیرا ابراز شجاعانه و رسای اعتقاد به خط پاک محمد و آل محمد(ص) در برابر سایر خطوط و گرایش ها، نوعی مرزبندی شفاف بین جبهه حق و جبهه باطل و خلع سلاح کردن جریان نفاق است.

حجت الاسلام والمسلمین فال اسیری اظهار داشت: تولی و تبری، البته در اصول، نه در تفاوت سلایق و حزئیات در حقیقت روشن کردن مرز بین خودی و غیر خودی است.

وی اضافه کرد: امروزه در هر جامعه ای باید چهره های افراد انقلابی منور تر و چهره ی دشمنان آن را منفورتر و زشت تر نشان داده شود، لذا دشمن قسم خورده این انقلاب، هیچ وقت با زبان دشمنی به سراغ مردم ما نمی آید.

تولیت مدرسه امام مهدی(عج) نیریز گفت: امروزه وظیفه همه مسئولین، روحانیون، دولتمردان و ... این است که چهره زشت مخالفان نظام و انقلاب را به عموم معرفی کنند و لذا این که امروزه همه می دانند که منافقین با آمریکا و اسرائیل و بعثی های عراق در ارتباط هستند و به دشمنان قسم خورده ی انقلاب خدمات می دهند، مدیون بزرگ مردانی می باشند که با دادن خون پاک خود، چهره ی زشت دشمن را نشان دادند.

وی بیان کرد: حال در هر جایی، تجه به ائمه معصومین(ع) به خصوص حضرت مهدی( عج) بعنوان ولی زمان، راز استمرار و حقانیت تولی و تبری است.

حجت الاسلام فال اسیری خاطر نشان کرد: حضرت ولی عصر(عج) در نامه ای که خطاب به شیخ مفید داشتند فرمودند که، ما اداره ی امور شما را فرو نگذاشتیم، نه به کسی دادیم و نه مسکوت گذاشتیم، بلکه مشرف به شرایط شما و مصالح و نیازها و اوضاعی که دارید، هستیم. کار شما به دست ما است؛ " إِنّا غَيْرُ مُهْمِلينَ لِمُراعاتِكُمْ، ولاناسينَ لِذِكْرِكُمْ".

استاد حوزه علمیه نیریز در پایان گفت: پشت گرمی شیعه در واقع به همین بیان مهدوی است که می دانیم بالاخره صاحب داریم و امور به دست با کفایت آن حضرت است.

انتهای پیام44/313

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha