شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حریم امام

حوزه/ دویست و سی و دومین شماره از هفته نامه "حریم امام" از سوی آستان مقدس امام خمینی (ره) منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، در این شماره می خوانید:

«آیت الله سیدمحمد حسین امام جزایری: با تحمل سختی با جایی می رسیم»، «حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی اکبری: هر آن چه وظیفه ام بود در راه امام (ره) انجام دادم»، «حجت الاسلام والمسلمین علی اصغر قربانی: اراده آهنین است که انسان را پیروز می کند»، «استاد علی رفیعی علامرودشتی: فعالیت انقلابی را از نجف شروع کردم»، «محمد حسن وجدانی نژاد: تا 50 درصد حجم کتب بریل را کاهش دادیم»، «یادی از هنر هفتم به مناسبت روز سینما به قلم مهدی افشاریان»، «گفت و گویی با خانم دکتر فریبا پهلوانی: ازدواج و چالش های پیش روی آن».

«مروری بر اندیشه های اخلاقی امام خمینی (ره)»  عنوان مطلبی است که محمد قائم عابدی به دربارۀ «اخلاق؛ علمی برای عمل» پرداخته است. در بخشی از آن می خوانیم:

از چیزهایی که انسان را در این سلوک معاونت می کند و انسان باید مواظب آن باشد «موازنه» است و آن چنان است که انسان عاقل منافع و مضارّ هر یک از اخلاق فاسده و ملکات رذیله را که زاییده شده شهوت و غضب و واهمه است، که سرخودند و در تحت تصرف شیطان مقایسه کند با منافع و مضارّ هر یک از اخلاق حسنه و فضایل نفسانیه و ملکات فاضله که زاییده شده این هاست که در تحت تصرف عقل و شرع اند؛ و ملاحظه کند انجام کدام یک خوب است؟...

آیا از این لذات چه ذخیره ای کردید برای زندگی همیشگی خود، برای روز بیچارگی و روز فقر و تنهایی خود، برای برزخ و قیامت خود، برای ملاقات ملائکه خدا و اولیاء خدا و انبیاء او؟ جز یک اعمال قبیحه منکره که صورت آنها را در برزخ و قیامت به شما تحویل می دهند، که صورت آنها را جز خداوند تبارک و تعالی کس دیگر نمی داند چیست.

تمام آتش دوزخ و عذاب قبر و قیامت و غیر آنها را که شنیدی و قیاس کردی به آتش دنیا و عذاب دنیا، اشتباه فهمیدی؛ بد قیاس کردی. آتش این عالم یک امر عرضی سردی است. عذاب این عالم خیلی سهل و آسان است؛ ادراک تو در این عالم ناقص و کوتاه است. همه آتش های این عالم را جمع کنند روح انسان را نمی تواند بسوزاند؛ آنجا آتشش علاوه بر این که جسم را می سوزاند روح را می سوزاند، قلب را ذوب می کند، فواد را محترق می نماید. تمام این ها که شنیدی و آنچه تا کنون از هر که شنیدی جهنم اعمال توست که در آنجا حاضر می بینی که خدای تعالی می فرماید: و وجدوا ما عملوا حاضرا.

شماره دویست و سی و دومین شماره از هفته نامه "حریم امام" از سوی آستان مقدس امام خمینی (ره) با قیمت 2000 تومان منتشر شده است.

علاقه مندان جهت ارتباط با نشریه به حرم مطهر امام خمینی (ره) مراجعه کنند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha