سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
ولایت فقیه

حوزه/ مدیر مدرسه شهید دستغیب شیراز با اشاره به جایگاه ولایت فقیه، تصریح کرد: رهنمودهای مقام معظم رهبری نقشه راه مردم و مسئولان نظام است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت الاسلام قاسم الهی صدر شیرازی، شب گذشته در مراسم گرامیداشت دهه ولایت، در جمع طلاب این مدرسه با اشاره به مسئله ولایتمداری، اظهار داشت: اگر چه لازمه یک مجموعه و نهاد موفق، اطاعت پذیری و ولایت پذیری اعضا و سلسله مراتب از مافوق و در نهایت رهبری مجموعه و یا نهادی است، اما در یک جامعه اسلامی، ولایت امام جامعه اسلامی(ولی فقیه) بر ولایت رئیس نهاد و هر گروهی اولویت دارد.

وی افزود: اساسا فرامین رهبر یک مجموعه اسلامی، تنها در صورتی مشروعیت دارد که در طول خواسته های رهبری جامعه اسلامی باشد و لااقل با آنها منافات نداشته باشد. در جامعه اسلامی، دیدگاه های ولی فقیه عالم و آگاه، منبع دستور کار است.

مدیر مدرسه علمیه شهید دستغیب شیراز بیان کرد: امروز اگر با دقت به رهنمودهای امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری توجه کنیم، می بینیم رهنمودهای مختلفی در این کلمات نورانی و حکیمانه مطرح شده، که به عنوان یک منشور درخشان برای ما قابل استفاده است و باید با کارهای جدی کارشناسانه در مورد این رهنمودهای نورانی و استخراج نکات عملی آن در حوزه های مختلف، ماموریت های سنگینی را که بر عهده ما گذاشته شده، انجام دهیم.

حجت الاسلام الهی صدر شیرازی تاکید کرد: باید این هنر را داشته باشیم که دریافت کننده سریع و روشن، شایسته و تمام عیار رهنمودهای مقام معظم رهبری باشیم، لذا ابتدا باید فرمایشات ایشان کاملا تحلیل و نکات اصولی استخراج  و سپس در قالب سیاست ها و اصول و روش ها دسته بندی و عملیاتی شود.

مدیر مدرسه شهید دستغیب شیراز تصریح کرد: در مورد بخشی هایی از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب که به مسئولین نظام مربوط می شود، باید مطالبه کننده خواسته های ایشان باشیم.

انتهای پیام 44/313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha