پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
 حجت الاسلام محمد حضوری

حوزه/ مدیر مدرسه امام رضا(ع) جهرم گفت: خانواده پایه ای ترین کانون برای تربیت فرزندان بوده و باید در این زمینه از این کانون حمایت گردد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از فارس، حجت الاسلام محمد حضوری مدیر مدرسه علمیه امام رضا(ع) شهرستان جهرم امروز در جمع خانواده های حوزوی این شهرستان، اظهار داشت: خانواده به عنوان اولین معمار شخصیت افراد، به دلیل در اختیار داشتن بزرگترین عامل تاثیرگذاری برای مدتی طولانی، یعنی روابط عمیق و وسیع عاطفی، خشت اول را هر طوری بگذارد غالبا شاکله افراد تا ثریا به همان سمت می رود.

وی افزود: اگر والدین و اعضای موثر خانواده، افرادی برخورد  از سطح اطلاعات، تحلیل و گرایش اجتماعی مناسبی نباشند، فرزندان آنها نیز به احتمال خیلی زیاد، تابع این روحیات خواهند بود.

مدیر مدرسه امام رضا(ع) شهرستان جهرم یادآور شد: البته گاهی پدر و مادر، خود اهل فعالیت های اجتماعی هستند و یا در گذشته این گونه بوده اند، ولی امروز به دلایلی مثل سرخوردگی های اجتماعی، نارضایتی از اوضاع اقتصادی،احساس تنافی بین تحصیل و فعالیت اجتماعی فرزندانشان و ... به مخالفت یا ایجاد مانع در راه فعالیت فرزندانشان در اماکن فرهنگی و مذهبی می پردازد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: به هر حال باید با حفظ اصالت پیوندهای خانوادگی، برای اصلاح این نگرش ها تلاش کرد،‌در غیر این صورت، درگیر کردن نوجوان و جوان در جنگ بین نگرش خانواده و فعالیت های فرهنگی و مذهبی، بازی باخت - باخت و سرشار از خسران است.

انتهای پیام . 44/313

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha